Бананова республіка: все за планом. Ось тільки банани все одно не ростуть

2022-01-12 13:35:47
3554 16
Банановими республіками називають острівні країни з усіма зовнішніми державними атрибутами, але без ніякого впливу на міжнародній арені, повною або майже повною політичною і економічною залежністю, із зародковою переробною промисловістю тощо. Єдине багатство, яким володіє їх гордий і незалежний народ - банани. Та й то це дар Божий, а не їхня заслуга.



Так ось якщо трохи гіперболізувати, то Україна нагадує чималий острів серед європейського моря, котрий усе більше скочується до становища бананової республіки, де банани частково можна замінити картоплею. Чому частково? Тому що і її вже давно еспортують із Єгипту чи Туреччини. Тож давайте розглянемо деякі аспекти нашої «банановості».

Шийте - носитимемо!

Чернігівська швейна фабрика ТК «Стиль» - судячи з усього, досить сучасне й респектабельне підприємство, обладнане новітнім устаткуванням, із хорошою репутацією, кваліфікованими кадрами і, що дуже важливо в наших умовах, фінансово стійке.



А чи багато хто з нас, носіїв одягу, знає цю торговельну марку? Мабуть, ніхто, бо процвітаюче підприємство, що виросло з куценьких і не зовсім правильно покроєних штанців «совкової» швейної фабрики, працює тільки на еспорт. 100 процентів одягу, пошитого з давальницької сировини, носять у США і країнах Європи. Можна тільки порадіти, що наша продукція така конкурентоздатна, якби не одна «бананова» гірчинка: Заходу вигідно використовувати чернігівські виробничі потужності через дешеву робочу силу. Адже наївно думати, що в Німеччині не пошили б курток для кінної поліції, у Ірландії - спецодягу для працівників авіаліній чи пальт для НАТО. Навіть такі, далеко не брендові, замовлення виконує ТК «Стиль». Може, зарплата чернігівської швеї в порівнянні з нашими копійками й пристойна, але чи захоче за такі гроші працювати американська швея? Утім, і в Чернігові їх чомусь, до речі, не вистачає.

Так ось такий міжнародний розподіл (ви нам шиєте - ми носимо) і свідчить про «банановість» або про належність України до країн «третього світу».

Кому мести чужі вулиці?

І це ще добре, що дешева робоча сила працює вдома. А скільки мільйонів молодих і здорових людей трудяться за кордоном, ніби у вигнанні. Можливо, тамтешній шматок хліба теж маслом намащений, чого вдома не заробиш, але чому вони працюють на чужі економіки? Чому споруджують чужі будинки? Чому метуть чужі вулиці? Чому доглядають чужих батьків, а не своїх?

Тому що так вигідно керманичам бананової країни. Замість морочитись із відродженням вітчизняної промисловості, соціальної інфраструктури, розвивати торговельні зв’язки тощо, вони й надалі продаватимуть за кордон робочу силу, котра все одно буде надсилати додому зарплату в валюті. Виходить, ні сіяв ні орав, а в сейфи Нацбанку долар упав. І навіщо нам власний автопром, авіапром, хімпром і ще багато загублених «промів»? Навіщо нам робочі місця, цілісні сім’ї, забезпечена старість? Навіщо нам взагалі сильна держава, якщо статус бананової цілком влаштовує?



У другому півріччі минулого року, наприклад, Нацбанк із урядом планували отримати таким чином від заробітчанства додатково (!) 12 мільярдів доларів.

Чому зникають власні «колісниці»?

Так ось про згаданий автопром. До 1991 року в нас діяло чотири автозаводи: Запорізький («ЗАЗ, «Таврія»), Луцький («Волинь»), Кременчуцький (КрАЗ»), Львівський («ЛАЗ»). Згодом у різних містах з конвейєрів почали сходити «Богдани», «Газелі», «Ланоси», мікроавтобуси. У переважній більшості це було складання автомобілів із чужих комплектуючих вузлів, що називається тим же використанням бази й дешевої робочої сили. Але хай би й так. Що не кажи: зайнятість населення, податки, продукція... Усе залишається вдома.



Проте, як зазначало німецьке видання «Дойче велле» ще три роки тому, хронологія зникнення вітчизняного автопрому вражає. Заводи у Кременчуку, на Закарпатті зупинилися взагалі. Інші ледве животіють. І все через нерентабельність виробництва, зумовлену розпочатим ще 2008 року свідомим протистоянням з Росією, випуском застарілих моделей, підіграванням Всесвітній торговельній огранізації (ВТО), котра змусила керманичів знизити ввізне мито для іномарок з 25 до 10 процентів, що підрубувало власну галузь під корінь. Нарешті це нерозумне нелегальне ввезення іномарок, пільгове їх розмитнення. До речі, знаєте скільки надійшло валюти від пільгового (50% вартості) розмитнення 124 тисяч «євроблях» тільки за три місяці? Майже 8 мільярдів! А спробуй стільки вторгувати на власній продукції! Так навіщо нам автопром!?

Літаючі драбини

Щось подібне можна сказати й про авіапром. Якщо не гірше. Як зазначає військовий експерт Олександр Михайловський, після націоналізації провідного авіапідприємства «Мотор-Січ» за те, що його власники працювали з російськими партнерами і отримували до 2014 року більше мільярда доларів доходу, і після недопущення до нього китайців, котрі своїми коштами могли реанімувати колишню силу і велич заводу, наша «оборонка» приречена до краху.



А військові льотчики тим часом масово звільняються. За останні два роки полишили штурвали 120 досвідчених пілотів і 40 збираються це зробити. Скільки їх залишиться літати на тих 100 аварійних літаках, що залишилися на озброєнні? І чи зможуть вони на поки що літаючих драбинах протистояти умовному ворогу? Утім, банановій республіці обіцяють продати кілька бортів за кошти від експорту робочої сили.

«Банана, однако»

А тепер погляньмо на інші джерела надходження коштів у невиробничій сфері. Шалені суми сплат від успадкування батьківського майна (хто не вступав у володіння ним, може й не знати), за придбання ліцензій, послуги нотаріусів і т. п. Справа поставлена саме так: аби тільки зідрати. А матеріальне виробництво нам зовсім не потрібне.



І хоч подібні сплачування були завжди, та не було так дорого і цинічно в умовах занепаду економіки, умисної байдужості до національних інтересів і потреб кожного громадянина зокрема. Так-так, умисній байдужості керманичів, як охарактеризував сучасний стан речей незалежний аналітик Олег Ясинський.

І так за всього нашого скочування до статусу бананової республіки, коли все йде за планом, продиктованим зовнішніми силами і підхопленим ретельними виконавцями, бананів наша земля все одно не родить. А виконавцям що! Головне - довести країну до статусу, про який сказав би мудрий чукча: «Банана, однако!».

Районна газета «Вісті Борзнянщини» №50 (9972) від 11 грудня 2021, Михайло Москаленко

Хочете отримувати головне у месенджер? Підписуйтесь на наш Telegram.

коментарі (16)
народ2022-01-13 10:25:10 відповісти

Хоть одна правдивая статья. Спасибо автору

Anonim2022-01-13 11:37:15 відповісти

100% правдивая статья

Петя2022-01-13 12:36:28 відповісти

голодранцы!!! зато чинуши и судейский аппарат хорошо живут!!!

швейквідповісти

Работал в 90-х на фабрике чфиро,так если первый этаж - сборка обуви,второй этаж - разрубочный и заготовочный цех, отправляли "гулять",так третий этаж с бухгалтерами и начальством всегда "работал" . Так вот если мы не сделаем одни правила для всех то дальше будет еще хуже.Ну допользуем мы еще совецкую инфраструктуру до ручки а дальше то что , разруха и развал ?

Anonim2022-01-13 15:39:30 відповісти

Какая разница (с)

Anonim2022-01-13 17:49:55 відповісти

Бананових керманичів обрали 73% виборців бананової республіки. Тож чого обурюватись?

Светлана 2022-01-13 21:40:57 відповісти

Для хохла только нужно растить рапс.

Anonim2022-01-13 22:39:47 відповісти

Боже, какая откровенная, чушь! Шариков нервно курит в стороне со своими "космическими масштабами". Где, в каком сне, аффтар увидел "американских швей"?! США и ЕС одеваются в пусть даже самые брендовые шмотки пошитые в Пакистане, Кампучии, Филиппинах и прочих "небанановых" республиках Южной и Юго-Восточной Азии, где швеи работают по 10-12 часов в сутки, за зарплату меньшую, чем на том же "Стиле". Просто объемы их "швейки" в десятки и сотни раз выше и их не интересует пошив курток для нескольких десятков конных полицаев. О каком "новітнім устаткуванні" бредит аффтор? О тех швейных машинках, что на фото? Для создания мощной швейной промышленности нужны крайне дешевые и очень трудолюбивые женские руки - ЭТО АКСИОМА! А ну-ка, кто оглянитесь вокруг, кто посмотрите на свои. Где вы эти руки видели в Украине?! Вокруг сплошной нарощенный маникюр. Так может радоваться нужно, что большинство наших женщин не согласятся на подобную работу?

Anonimвідповісти

усьо у нас нормально, правильной дорогой идем, пишите бред....

Anonimвідповісти

Иди на Стиль, на ЗАЗ. Объявления на каждом углу висят. Или в твоем безденежьи не собственное безделие виновато, а то, что другие лохи не хотят за тебя работать?

Anonimвідповісти

пусть негры на них работают за минималку....

Anonim2022-01-13 22:50:55 відповісти

Про автопром тоже космический и несусветный бред. Одни и те же особи верещат про загубленное коварной ВТО производство "Таврий" и митингуют за беспошлинный ввоз подержанных иномарок. Почему? Да потому, что хочется и за низкопробную писанину гонорар получить, и ездить при этом не на корыте, а на нормальном автомобиле. А кто будет горбатиться на запорожском конвеере? Пушкин? Ну, конечно, наши писаки похлеще последнего. Они лучше в соцсетях будут стартапы делать на вечном нытье о самом лучшем в мире "горбатом".

Anonim2022-01-13 23:00:48 відповісти

Каким боком "Мотор-Сич" к увольняющимся военным летчикам? Таким же, каким китайцы, купившие завод у укравшего его в свое время "красного директора"-регионала Богуслаева и собирающиеся вывезти технологии и производство из Украины, к росту отечественного промышленного производства. Летчики увольняются из ВСУ не для того, чтобы работать в зарубежных авиакомпаниях, как кто-то мог бы подумать. Все намного прозаичней. В МВД, ГСЧС и Нацгвардии летный состав получает в полтора-два раза больше, вот военные туда всеми правдами и неправдами и перебираются. А не получал бы, то сидели бы эти летчики на пятой точке на земле и все равно получали свое, неплохое по гражданским меркам денежное содержание.

Anonim2022-01-14 00:01:16 відповісти

Благодаря любезности Атрошенко, свернувшего киоски с табаком на остановках, и торговым сетям, завозящим не нормальные зажигалки, а керогазы, пришлось намедни купить спички. Ветер, "мряка", дождь моросит, а спичка за спичкой зажигается с одного чирка и исправно горит. Смотрю, страна-производитель Индия. Дома взял коробок купленный матерью. Тоже отменное качество. В коробке ровно 50 спичек. Производство: Пешавар, Пакистан. Поддержим отечественного производителя, говорите? Ребята, а не пошли бы вы подальше, со своими отсыревшими ровенскими спичками, 30 штук в коробке, годными только вату наматывать, чтобы в ухе поковыряться?!

Рейтингвідповісти

Отлично

Anonimвідповісти

Нормальные ровенские спички. Это вы еще белорусских или российских не зажигали.

Залишити коментар

Ім'я
Коментар
інші новини
Прилуки 2025. Вручили “Жіноча сила” відзнаки жінкам, що змінюють світ ... 2025-05-27 14:56:07 Світові хіти з українськими текстами: драмтеатр запрошує на прем'єру в... 2025-05-27 13:20:19 Таємничі коди кольорової палітри Лілії Квач 2025-05-27 12:08:07 Стало відомо про ще п’ятьох військових з Чернігівщини, які повернулися... 2025-05-27 11:09:55 У Чернігові ветеринарно-стерилізаційний центр «Крок до тварин» провів ... 2025-05-27 10:47:22 У Городні втопився 14-річний хлопець 2025-05-27 10:37:53 Відомий чернігівський спортсмен Сергій Петрикей попросив мотоциклістів... 2025-05-26 20:55:05 За матеріалами СБУ 15 років тюрми отримав російський агент, який шпигу... 2025-05-26 20:47:32 25.05.2025 в Чернігівській області розписалось 19 пар 2025-05-26 20:44:12 У Чернігові полція на гарячому затримала 22-річну «закладчицю» 2025-05-26 15:11:47