Ковчин бунтує проти батюшки
2016-06-27 20:05:15


У Ковчині Куликівського району розгорівся скандал: селяни ополчилися проти місцевого батюшки Московського патріархату Миколи (Пастушка). Обурюються, мовляв, єпархія дає батюшці цукерки, щоб роздавав прихожанам, а святий отець їх продає. Ще й хату, котру будували люди, приватизував. А ще отець Микола з дружиною Галиною сварилися за межу із сусідкою-пенсіонеркою Олександрою Неділько. Потім пішли розмови, що матушка продала місцевій жінці-інваліду дитинства старий костюм за 600 гривень, а пакунок цукерок і взагалі за дві тисячі. Що правда, а що — ні?

Отець Микола (Пастушок) із сусідкою Олександрою Неділько
«Поки солодощі були у батюшки, селянам мало діставалося. Тепер вистачає усім»
— Це особисто тобі, це бабі Ніні, — простягає пакунки з цукерками «Рошен» сільський голова Ковчина Валентина Шестак Людмилі Комісар. — Їжте на здоров’я!
Цукерки передала єпархія. Раніше коробки із солодощами отримував батюшка, тепер — сільрада.
— Раніше давали вам цукерки?
— Не получала, — знизує плечима Людмила Комісар.
— Поки солодощі були у батюшки, селянам мало діставалося, тепер вистачає усім, — усміхається Валентина Шестак.
— Як давно єпархія виділяє цукерки для прихожан?
— Люди кажуть, що давно, — говорить Валентина Петрівна. — На Новий рік, Різдво, Великдень, на великі свята.
Плітки про місцевого батюшку підтверджує.
— Якби оця тисяча чи дві за цукерки ніде не засвітилися, нічого б не було, — переконана голова.
— Хто будував хату, яку батюшка приватизував?
— Люди. А не його дворічний син, як розказує. Як батюшка заходив, у хаті вже й мости були пофарбовані. Поточний ремонт вони робили самі. Так а хто ж повинен? Вони ж там живуть. Мою хату ніхто не ремонтує, ми самі.
Від людей не заховаєшся, розказують, що батюшка цукерки привозив під магазин. Рушниками ящики були накриті, їх перевантажили і все.
Валентина Шестак переконана, що жителі Ковчина підняли бунт, сподіваючись, що батюшка з матушкою або зміняться, або єпархія пришле нового священика.
«Я не батюшка, я не буду терпіти. Я сьогодні з ним живу, завтра — ні»
У центрі, як почули, що їду до батюшки з матушкою, застерігали, що ті могли втекти від мене на дальній город. Та отець Микола з дружиною не ховалися.
— Це страшне! Це всьой мир обсуждає! — ніби чекала, вискакує з двору слідом за чоловіком Галина Пастушок. Вона у футболці і вузьких штанях-лосинах.
Дім Пастушків — добротний. Великий, у трояндах, чистий двір. Зі старої сусідської хати — літня кухня, оббита сайдингом.
Батюшка стриманіший за дружину.
Як тільки на велосипеді з’являється 71-річна сусідка Пастушків Олександра Неділько, матушка закипає.
— Я вас виставлю в Інтернеті! Буде суд за наклеп, що, як ви розказуєте, ми ваших корів потруїли, — підвищує голос на сусідку.
— Хіба ми до вас у двір заходили, щоб труїти, — підтримує дружину батюшка.
— Ви не труїли, ви проклинали моїх корів. От вони і пропали. Миколо Івановичу, покайтеся.
— Шуро Іванівно, та ви коровам такі матюки горнете, що вони пропадають! Ви в суді все розкажете! — категорична Галина Пастушок. — За що ви мене тридцять років з’їдаєте?
— Та ми тут 25 живемо, — смикає дружину Микола Іванович.
— Чого ви батюшку споюєте? Чого ви його тягаєте до себе! — продовжує Галина Ярославівна.
— Що ти мелеш? — тихцем легенько штовхає, жінку батюшка.
— Його багато хто тягає, — відмахується Олександра Іванівна.
— Безстидниця ти! Тебе все село тягало! — ще дужче кричить матушка.
— А тебе мало тягало? — здивовано піднімає брову сусідка.
— Шуро Іванівно, а це правда, що як Галини не було, то ви казали, що я жив у пенсіонерки? — запитує отець Микола.
— Галя поїхала в Тернопіль батька хоронить, а вона сказала, що я у баби 70-річної жив, — пояснює мені суть батюшка.
— Ага, ось же вона тільки казала, що батюшку у ліжко тягну, — киває у бік матушки пенсіонерка.
— Не для себе! Для своїх двох незаміжніх сестер, — уточнює Галина Ярославівна. — Досить, досить, вас ніхто не переслухає, Шуро Іванівно!
Я не батюшка, я не буду терпіти. У батюшки слабинка, що його в церкві розкритикують, у єпархію визвуть. А він людина, така, як і всі. А я ніхто!
— Ну, як ніхто? Ти ж матушка, — знову Неділько.
— А я сьогодні з ним живу, завтра — ні. Це моє право, — у відповідь матушка.
— Та тихо ти, — знову смикає дружину за руку отець Микола.
— Ти краще розкажи за цукерки, — звертається до Галини Ярославівни Олександра Іванівна.
— А кому давати цукерки? Тим, хто в церкву не ходить?
— Мені давали 5-10 ящиків цукерок. То хіба я ними усе село накормлю? Зараз у сільську раду привезли 42. Звичайно, можна роздавати. А як мені дали п’ять ящиків, я лежав у лікарні, — давав. Є якісь знайомі — їм. Хтось поміг город виорати — дав, на СТО їздив — туди відвіз. А лишилися, то по два рублі «Зайчики» продавали. Там півтора десятка їх було, які дві тисячі? — невимушено питає Микола Пастушок. — То сусідці зі мною повезло. Був би на моєму місці інший мужик, та як взяв би, як трусонув!
— А про костюм за 600 гривень правда?
— Це було років п’ять-шість тому. І не 600, а 150 гривень, і не старий він був, а новенький, — каже матушка.
Сварилися довго. Аж слухати набридло. І про межу згадували, і про городи, і...
«Податки в єпархію були 1200 на рік, стали 2500. А де їх брати?»
Без матушки у Свято-Георгіївській церкві в Ковчині батюшка ще спокійніший.
— Це я у 2000 році будував церкву, розписувати запрошував художника з Кривого Рогу (Дніпропетровська область), — розповідає батюшка. — Їздив по Чернігову вишукував, де цемент дешевше. Був кругом по сім, я найшов по шість. Це ж не те, що я купив по шість гривень, а записав по сім. На церкву збиралися люди, щомісяця по гривні з двору, 700 дворів. За пару років трохи зібрали, потім єпархія помогла.
За ціни обурюються, — перераховує невдоволення односельців отець Микола. — Ось свічка (бере в руки) за сім гривень. По інших приходах такі і по вісім продають, а десь — по шість. 6 ж свічки і по три-чотири гривні. Хустки на базарі по 15 гривень, а в церкві — по п’ять. Податки в єпархію були 1200 на рік, стали 2500. А де їх брати? Людей до церкви ходить мало. Ще розказують, що я якусь особливу панахиду вимагаю. Яку? Люди несуть, що належить: цукерки, печиво, хлібину. Он приносили панахиду: два яблука нагнивших, три цукерки, стаканчик
цукру, буханка хліба. Я кажу, сходіть в церкву в Чернігові, подивіться, які там несуть панахиди!
Після скандалу приїздили з єпархії. Послухали, поговорили та й поїхали.
— У 2008 році ви ложки-виделки-ножі в церкві продавали. (Була публікація у «Віснику»).
— Колись щось було, — коротко відповідає батюшка. —Людям всім хорошим не будеш.
Я вже тут 25 років. Хату приватизував у 2003 році, а люди тепер у 2016-ому одумалися, їм заболіло. Кажуть, що якщо через скандали мене виженуть, прийде новий батюшка, то де він житиме? А шкільний будиночок? Учителі поприватизовували житло, ветеринар і електрик — також. Така система по Україні.
— А ще люди скаржаться, що ледь не півтори тисячі коштує похорон.
— Було 200 гривень, це зі всім, що і мені дадуть, і на церкву. Зараз 400. Це не така велика ціна. Півчі ж також безкоштовно співати не будуть.
Батюшці можна займатися бізнесом, тримати господарство. Ага, я заведу п’ять чи десять свиней, попораюся і вонючим піду в церкву і буду причастя давати?
«Цукерки – від благодійників»
— Єпархія дає цукерки не перший рік, — розповідає отець Ігор (ПИДАН), секретар Чернігівської єпархії Української православної церкви (Московський патріархат). — До нас їх привозять благодійники. Не регулярно. (Бачили фуру «Рошена», що заїздила у двір єпархії, — Авт.). По церквах роздаємо, коли скільки є. Цього разу на Ковчин передали багато коробок, щоб кожен поласував.
Отець Ігор переконаний, що головна проблема у Ковчині не стільки з батюшкою, скільки через війну матушки із сусідами.
— Люди приїздили в єпархію, скаржились, що сам батюшка хороший, а от матушка... — каже секретар єпархії. — Ми були в селі, поговорили із сусідами, заходили в сільраду.
— Там ви звіряли кількість поховань за минулий рік: скільки людей померло і за скільки звітував батюшка. Померло 34 ковчинця. Цифри зійшлися?
— Плюс-мінус, — без конкретики відповідає отець Ігор.
Вікторія Товстоног, тижневик «Вісник Ч» №25 (1572)

Отець Микола (Пастушок) із сусідкою Олександрою Неділько
«Поки солодощі були у батюшки, селянам мало діставалося. Тепер вистачає усім»
— Це особисто тобі, це бабі Ніні, — простягає пакунки з цукерками «Рошен» сільський голова Ковчина Валентина Шестак Людмилі Комісар. — Їжте на здоров’я!
Цукерки передала єпархія. Раніше коробки із солодощами отримував батюшка, тепер — сільрада.
— Раніше давали вам цукерки?
— Не получала, — знизує плечима Людмила Комісар.
— Поки солодощі були у батюшки, селянам мало діставалося, тепер вистачає усім, — усміхається Валентина Шестак.
— Як давно єпархія виділяє цукерки для прихожан?
— Люди кажуть, що давно, — говорить Валентина Петрівна. — На Новий рік, Різдво, Великдень, на великі свята.
Плітки про місцевого батюшку підтверджує.
— Якби оця тисяча чи дві за цукерки ніде не засвітилися, нічого б не було, — переконана голова.
— Хто будував хату, яку батюшка приватизував?
— Люди. А не його дворічний син, як розказує. Як батюшка заходив, у хаті вже й мости були пофарбовані. Поточний ремонт вони робили самі. Так а хто ж повинен? Вони ж там живуть. Мою хату ніхто не ремонтує, ми самі.
Від людей не заховаєшся, розказують, що батюшка цукерки привозив під магазин. Рушниками ящики були накриті, їх перевантажили і все.
Валентина Шестак переконана, що жителі Ковчина підняли бунт, сподіваючись, що батюшка з матушкою або зміняться, або єпархія пришле нового священика.
«Я не батюшка, я не буду терпіти. Я сьогодні з ним живу, завтра — ні»
У центрі, як почули, що їду до батюшки з матушкою, застерігали, що ті могли втекти від мене на дальній город. Та отець Микола з дружиною не ховалися.
— Це страшне! Це всьой мир обсуждає! — ніби чекала, вискакує з двору слідом за чоловіком Галина Пастушок. Вона у футболці і вузьких штанях-лосинах.
Дім Пастушків — добротний. Великий, у трояндах, чистий двір. Зі старої сусідської хати — літня кухня, оббита сайдингом.
Батюшка стриманіший за дружину.
Як тільки на велосипеді з’являється 71-річна сусідка Пастушків Олександра Неділько, матушка закипає.
— Я вас виставлю в Інтернеті! Буде суд за наклеп, що, як ви розказуєте, ми ваших корів потруїли, — підвищує голос на сусідку.
— Хіба ми до вас у двір заходили, щоб труїти, — підтримує дружину батюшка.
— Ви не труїли, ви проклинали моїх корів. От вони і пропали. Миколо Івановичу, покайтеся.
— Шуро Іванівно, та ви коровам такі матюки горнете, що вони пропадають! Ви в суді все розкажете! — категорична Галина Пастушок. — За що ви мене тридцять років з’їдаєте?
— Та ми тут 25 живемо, — смикає дружину Микола Іванович.
— Чого ви батюшку споюєте? Чого ви його тягаєте до себе! — продовжує Галина Ярославівна.
— Що ти мелеш? — тихцем легенько штовхає, жінку батюшка.
— Його багато хто тягає, — відмахується Олександра Іванівна.
— Безстидниця ти! Тебе все село тягало! — ще дужче кричить матушка.
— А тебе мало тягало? — здивовано піднімає брову сусідка.
— Шуро Іванівно, а це правда, що як Галини не було, то ви казали, що я жив у пенсіонерки? — запитує отець Микола.
— Галя поїхала в Тернопіль батька хоронить, а вона сказала, що я у баби 70-річної жив, — пояснює мені суть батюшка.
— Ага, ось же вона тільки казала, що батюшку у ліжко тягну, — киває у бік матушки пенсіонерка.
— Не для себе! Для своїх двох незаміжніх сестер, — уточнює Галина Ярославівна. — Досить, досить, вас ніхто не переслухає, Шуро Іванівно!
Я не батюшка, я не буду терпіти. У батюшки слабинка, що його в церкві розкритикують, у єпархію визвуть. А він людина, така, як і всі. А я ніхто!
— Ну, як ніхто? Ти ж матушка, — знову Неділько.
— А я сьогодні з ним живу, завтра — ні. Це моє право, — у відповідь матушка.
— Та тихо ти, — знову смикає дружину за руку отець Микола.
— Ти краще розкажи за цукерки, — звертається до Галини Ярославівни Олександра Іванівна.
— А кому давати цукерки? Тим, хто в церкву не ходить?
— Мені давали 5-10 ящиків цукерок. То хіба я ними усе село накормлю? Зараз у сільську раду привезли 42. Звичайно, можна роздавати. А як мені дали п’ять ящиків, я лежав у лікарні, — давав. Є якісь знайомі — їм. Хтось поміг город виорати — дав, на СТО їздив — туди відвіз. А лишилися, то по два рублі «Зайчики» продавали. Там півтора десятка їх було, які дві тисячі? — невимушено питає Микола Пастушок. — То сусідці зі мною повезло. Був би на моєму місці інший мужик, та як взяв би, як трусонув!
— А про костюм за 600 гривень правда?
— Це було років п’ять-шість тому. І не 600, а 150 гривень, і не старий він був, а новенький, — каже матушка.
Сварилися довго. Аж слухати набридло. І про межу згадували, і про городи, і...
«Податки в єпархію були 1200 на рік, стали 2500. А де їх брати?»
Без матушки у Свято-Георгіївській церкві в Ковчині батюшка ще спокійніший.
— Це я у 2000 році будував церкву, розписувати запрошував художника з Кривого Рогу (Дніпропетровська область), — розповідає батюшка. — Їздив по Чернігову вишукував, де цемент дешевше. Був кругом по сім, я найшов по шість. Це ж не те, що я купив по шість гривень, а записав по сім. На церкву збиралися люди, щомісяця по гривні з двору, 700 дворів. За пару років трохи зібрали, потім єпархія помогла.
За ціни обурюються, — перераховує невдоволення односельців отець Микола. — Ось свічка (бере в руки) за сім гривень. По інших приходах такі і по вісім продають, а десь — по шість. 6 ж свічки і по три-чотири гривні. Хустки на базарі по 15 гривень, а в церкві — по п’ять. Податки в єпархію були 1200 на рік, стали 2500. А де їх брати? Людей до церкви ходить мало. Ще розказують, що я якусь особливу панахиду вимагаю. Яку? Люди несуть, що належить: цукерки, печиво, хлібину. Он приносили панахиду: два яблука нагнивших, три цукерки, стаканчик
цукру, буханка хліба. Я кажу, сходіть в церкву в Чернігові, подивіться, які там несуть панахиди!
Після скандалу приїздили з єпархії. Послухали, поговорили та й поїхали.
— У 2008 році ви ложки-виделки-ножі в церкві продавали. (Була публікація у «Віснику»).
— Колись щось було, — коротко відповідає батюшка. —Людям всім хорошим не будеш.
Я вже тут 25 років. Хату приватизував у 2003 році, а люди тепер у 2016-ому одумалися, їм заболіло. Кажуть, що якщо через скандали мене виженуть, прийде новий батюшка, то де він житиме? А шкільний будиночок? Учителі поприватизовували житло, ветеринар і електрик — також. Така система по Україні.
— А ще люди скаржаться, що ледь не півтори тисячі коштує похорон.
— Було 200 гривень, це зі всім, що і мені дадуть, і на церкву. Зараз 400. Це не така велика ціна. Півчі ж також безкоштовно співати не будуть.
Батюшці можна займатися бізнесом, тримати господарство. Ага, я заведу п’ять чи десять свиней, попораюся і вонючим піду в церкву і буду причастя давати?
«Цукерки – від благодійників»
— Єпархія дає цукерки не перший рік, — розповідає отець Ігор (ПИДАН), секретар Чернігівської єпархії Української православної церкви (Московський патріархат). — До нас їх привозять благодійники. Не регулярно. (Бачили фуру «Рошена», що заїздила у двір єпархії, — Авт.). По церквах роздаємо, коли скільки є. Цього разу на Ковчин передали багато коробок, щоб кожен поласував.
Отець Ігор переконаний, що головна проблема у Ковчині не стільки з батюшкою, скільки через війну матушки із сусідами.
— Люди приїздили в єпархію, скаржились, що сам батюшка хороший, а от матушка... — каже секретар єпархії. — Ми були в селі, поговорили із сусідами, заходили в сільраду.
— Там ви звіряли кількість поховань за минулий рік: скільки людей померло і за скільки звітував батюшка. Померло 34 ковчинця. Цифри зійшлися?
— Плюс-мінус, — без конкретики відповідає отець Ігор.
Вікторія Товстоног, тижневик «Вісник Ч» №25 (1572)
Хочете отримувати головне у месенджер? Підписуйтесь на наш
Telegram.
Залишити коментар
інші новини
Військовий Володимир Губка пробув 28 днів у комі та 8 місяців вважався...
2025-06-26 15:27:13
Після купання в «лебединому» озері в дітей діарея, блювота та церкаріо...
2025-06-26 15:09:29
Град пошкодив городи у Корюківці
2025-06-26 14:16:57
У Чернігові тролейбусне управління оголосило конкурс на найкращий малю...
2025-06-26 14:04:55
Чернігів оновлює тепломережі: масштабна реконструкція в центрі міста
2025-06-26 13:50:25
У Чернігові чоловік на ВАЗі без прав керування подряпав елітну автівку...
2025-06-26 13:42:05
Яким споживачам електроенергії слід хвилюватися, що з 1 липня напруга ...
2025-06-26 12:48:33
Мешканці двох чернігівських багатоповерхівок отримають фінансову допом...
2025-06-26 11:36:00
Три роки умовно отримав майор Третельницький за смерть байкера полковн...
2025-06-26 11:21:44
Юнак з Київщини у Прилуках спалив військовий автомобіль, а у столиці н...
2025-06-26 11:02:19
Противно читать этот бред!!! товстогон гонит как всегда. Зачем всякие колхозные сплетни и бредни писать? Я удивляюсь как на "Вестник Ч" вообще люди подписываются!!!
А ведь еще зарплату получает за этот бред..К тому же полнейшая неграмотность-никакого анализа,перепрыгивает с одного на другое..Можно открывать раздел - "Перлы от Виктории Товстоног"
"Перлы" уже давно открыты. Во век не забуду статью о том как всем селом чьи- то труселя искали.
А про поиски б/у изделий №2 в мусорном ведре на съемной даче?
А мне как-то все равно, какие там цукерки какая епархия кому направила. Ибо на епархии и попов ложил я мпх. А жлобы зависливые и сами от этого страдают