У пенсіонерки з Чернігова вкрали з депозиту в «Ощадбанку» 86 тисяч гривень

2024-02-15 13:05:48
3717 12
66-річна Надія Сергієнко з Чернігова вже декілька місяців оббиває пороги банку і поліції. На початку жовтня 2023 року пенсіонерка помітила, що з її банківського рахунку зникли 86 з половиною тисяч гривень.



— За місяць до вторгнення, 19 січня 2022 року, працівниця «Ощадбанку» по проспекту Левка Лук’яненко, 16А, вмовила мене покласти 78 тисяч гривень на депозит. До того гроші просто лежали на картці. Я інвалід першої групи. Мені потрібна була операція на очах і не одна, а це дороговартісне лікування. Я погодилася покласти усю суму на депозит, аби капали відсотки, — розповідає Надія Григорівна. — Поклала і, можна сказати, забула. Пролонгація (продовження терміну зберігання) депозиту була автоматичною. Довірилася банку. Через поганий зір не заходила у додаток банку, повідомлення не читала.

— Як виявили, що гроші зникли?

— На початку жовтня 2023 року до мене в гості приїхали дочка з тестем. Вирішили перевірити, скільки відсотків вже набігло. Дивляться у додатку банку, а на рахунку нуль!

Відразу звернулася до відділення, де обслуговуюсь. Тетяна Білошапко, менеджерка, яка і оформляла мені цей депозит, розповіла, що, ймовірно, хтось за моїм номером створив собі додаток Ощад24, зупинив пролонгацію та зробив три перекази.
Написала заяву у відділку поліції. Максим Ковальов, слідчий, відкрив провадження й зробив запит в «Ощадбанк». Але й по сьогодні банк не надав їм мої дані. Попросила поліцейського вдруге подати запит, може, перший десь загубився. Надіслав, і знову тиша.

Переглянули повідомлення, що надійшли мені на телефон. Виявляється, в червні 2023 року шахраї призупинили пролонгацію депозиту. 20 липня всю суму, 86 472 гривні 72 копійок, о 3.23 годині ночі повернули на картковий рахунок з приміткою: Зарахування безготівкових коштів у межах регіонального управління (без комісії). Того ж дня, о 12.52 двома переказами по 27 000 і 27 400 гривень гроші перевели на картку іншого банку. Якого і кому, не написано. Через дві хвилини, в 12.54, решту суми 31 200 гривень переводять на рахунок Грищука В.М.

І що цікаво, повідомлення про рух коштів по моїй картці прийшли рівно за добу – 21 липня в 12.52. Так як три перекази зроблені за дві хвилини, я припускаю, що їх робила одна людина. В банку лише сказали, що Грищук В.М. це пенсіонер з Івано-Франківської області, який має рахунок в «Ощадбанку».

Найбільш образливо, що так обманув мене мій банк. В цьому відділенні отримую пенсію та плачу комунальні послуги вже близько 20 років. Припустимо, що не можна дізнатися, хто робив ці перекази. Але ж банку відомо, кому перевели мої гроші.

Усі три перекази були на банківські рахунки. Невже є проблема дізнатися, хто саме їх отримав?

Звернулася з листом до Міністерства фінансів. Вони відповіли, що в банку готові надати правоохоронцям інформацію щодо мого рахунку. А насправді минуло вже чотири місяці, а банк нічого так і не надав поліції.

Свої гроші, які довірила банку, повинна тепер щодня випрошувати. Чому «Ощадбанк» відмовляється співпрацювати зі слідством? Чому банк не звернув увагу, що призупинили депозит? Та ще й насміхаються з мене: «Сходили б до гадалки, вона розповість, де ваші гроші».

Ходжу чотири місяці по замкненому колу. Як користуватися моїми коштами, то я їм потрібна, а як знайти шахраїв — то всі ні при чому. Замість відсотків в «Ощадбанку» отримала печаль, біль та сльози. Погіршилося самопочуття. Тепер не можу ні спати, ні їсти.

* * *

— Припускаю, що пенсіонерка перейшла за якимось посиланням в телефоні. Або десь вказувала свій номер телефону. При переході за посиланням автоматично надається доступ до особистих даних. Дуже багато варіантів, як шахраї можуть виманити номер телефону чи інші дані, — розмірковує 28-річний Владислав Тимошенко, старший інспектор відділу протидії кіберзлочинам в області Департаменту кіберполіції Національної поліції України. — Все підв’язане за номером мобільного телефону — реєстрація на будь-якому сайті чи в соціальних мережах, відновлення паролю, банківський рахунок. Зробити чи відновити нову сімку можна через інтернет або в сервісному центрі без проблем. Тому моя вам порада: звернутися до оператора і попередити, що тільки ви особисто, з паспортом, можете відновлювати свою сім-картку. Або заключати контракт з оператором мобільного зв’язку.

— Чи багато щодня звертається постраждалих?
— Не менше трьох. Здебільшого це літні люди. Щодня шахраї придумують нові схеми, але й багато постраждалих є по старих схемах. Наприклад: «Ваш родич у біді». Літнім людям телефонують, як правило, уночі і кажуть, що син чи дочка потрапили у ДТП чи знаходяться у лікарні або поліції. І щоб, мовляв, їм допомогти, треба віддати гроші людині, яка чекатиме біля будинку.

Останнім часом все більше шахраїв перебралися в інтернет. Створюють липові посилання, за якими нібито треба зареєструватися. Чи то щоб отримати гуманітарну допомогу, чи то приз чи будь-яку іншу допомогу. І люди переходять за посиланням, залишають свої дані.

Є у шахраїв програми, щоб вимкнути, наприклад, на добу всі сповіщення по вашій сімці та керувати вхідними і вихідними дзвінками. За цей час також змінюють паролі в кабінеті банку і не тільки, та переводять гроші.

— Як ще обдурюють чернігівців?
— Одна із старих схем, але й досі люди ведуться: «Ви виграли приз». Часто це автомобіль. «Переведіть гроші, щоб ми вам його вислали». Просять оплатити страховий внесок.

Часто ведуться на таку схему: «Ваш номер був вибраний серед 10 тисяч учасників і ви виграли мобільний телефон. Ми — чесна організація, відразу вам надсилаємо». Людина приходить на відділення забирати «приз», а касир каже — оглядати не можна, треба сплатити доставку і 500 гривень, як вказав відправник. На вигляд і по вазі коробка схожа, дійсно, на телефон. Людина оплачує, забирає. А в середині замість телефона каменюка.

Найчастіше зараз зламують телеграм. І потім автоматично йде розсилка: «Привіт. Терміново потрібні кошти». Або «Проголосуй за мене у конкурсі» чи «Це ти на відео?» і додають посилання. Під час переходу, завдяки спеціальній програмі, шахраї крадуть ваші дані і гроші на картці.

— Що робити постраждалій Надії Сергієнко? Чи є шанс повернути її гроші?
— Важко сказати. Слідство триває.

* * *

— Служба безпеки «Ощадбанку» співпрацює з поліцією. На усі запити відповідаємо. Все, що необхідно в межах інструкції, банком зроблено, — вважає Тетяна Білошапко, менеджер по роботі з клієнтами «Ощадбанку».
Звернулися також у Київ, до пресслужби « Ощадбанку». Чекаємо відповіді.

Джерело: сайт газети "Вість", Ольга Самсоненко

Хочете отримувати головне у месенджер? Підписуйтесь на наш Telegram.

коментарі (12)
Держава в мартфоні )))2024-02-15 13:51:54 відповісти

Отакі будуть і не тільки вибори ...намалюють що завгодно і кінців ніхто не знайде .А так ОН "дишал , как он дишал" ---- "" За ці роки Україна зробила значний прорив у цифровізації. Перші у світі паспорти у смартфоні, найшвидша реєстрація бізнесу %u2014 усе це стало можливим ..." (навіть викрасти гроші знаючи лише номер телефону СТАРОЇ ХВОРОЇ ЖІНКИ )

Anonim2024-02-15 18:40:21 відповісти

"розмірковує 28-річний Владислав Тимошенко, старший інспектор відділу протидії кіберзлочинам в області Департаменту кіберполіції Національної поліції України. %u2014 Все підв'язане за номером мобільного телефону %u2014 реєстрація на будь-якому сайті чи в соціальних мережах, відновлення паролю, банківський рахунок. Зробити чи відновити нову сімку можна через інтернет або в сервісному центрі без проблем. Тому моя вам порада: звернутися до оператора і попередити, що тільки ви особисто, з паспортом, можете відновлювати свою сім-картку. Або заключати контракт з оператором мобільного зв'язку." - Схоже на тупу відмазку. Жінка каже прямим текстом "повідомлення про рух коштів по моїй картці прийшли рівно за добу" - Тобто номер телефону ніхто не крав. Чи виходить спочатку вкрали а потім повернули назад?))) Навіщо так заморочуватись шахраям. Відповіть проста. Ощад по технологічності застряг десь у 2000х роках. Повідомлення шлються голубами)) В нормальному банку вже б давно на вайбер чи телефон прийшло повідомлення після будь-якої операції починаючи зі зняття депозиту. Потім підтверждення операції за смс і тд. Що сталось з ощадом в цьому випадку загадка. Дивлячись на сервіс, думаю і команда котра відповідає за безпеку там така сама)

Кацман Задеснянский2024-02-15 21:32:58 відповісти

очень жаль человека. Пострадал на "ровном месте" в главном Государственном банке! И такое может быть с любым из Нас с Вами. И надежд, как я вижу -особых не дали

Вася2024-02-16 11:23:13 відповісти

Принаймні, користуватися послугами цього банку - зась.

Anonimвідповісти

а то с Приватом было гладко ) .Вообще у банков приличная прибыль . пусть возместят и принесут ей глубочайшее извинения если их система безопасности не дает гарантий вкладчикам . Помните как за одну ночь из Привата "сняли " много миллиардов.....и потом уже государство возмещало дефицит когда национализировала . Можно много наводить примеров с тем же Ющенком и его банком "Украина " .Грабили и тырили из банков за всю короткую историю нашего государства .

Anonimвідповісти

Вася, а до чого тут банк?

Anonimвідповісти

а то что дырявая система безопасности этого банка не дает гарантии его клиентам /вкладчикам .

Anonimвідповісти

У 99,9% випадках проблема не в банку, а в недолугих користувачах, котрих роводять зеки. І запобігти цьому - ніяк. Окрім як на кожну витрату з рахунку більше 10 грн брати письмову розписку і заборонити переводи коштів

ввввідповісти

Є механізм. Заборонити користуватися послугами банків і навіть смартфонів позбавити. Лише кнопковий телефон. Тоді буде менше шахраїв. 90% всіх заяв пов'язані або з бажанням заробити в інтернеті де пропонують захмарні відсотки, або купити на шару якусь річ. Тобто трігер цього всього жадібність. І не вчить це нікого, кожного дня в ЗМІ повідомляють не передавайте свої дані тощо, але де ж там. За свою віктимінсть треба платити і не просто втратою коштів, а й ще якимись правами.

Иван2024-02-16 18:08:32 відповісти

Пенсионерка сама же и виновата ! Это же сразу понятно было! А теперь будоражит и банк и внутренние органы!

Алекс2024-02-17 11:39:56 відповісти

"Зробити чи відновити нову сімку можна через інтернет або в сервісному центрі без проблем" - звездеть вот только не нужно, я несколько раз карточку потерянную востанавливал, так мОзги все вынесли , мол назовите последние 5 номеров кому звонили, кто вам звонил, когда последний раз пополняли счет и т.д и т.п.

Anonimвідповісти

Я из дома восстанавливал сим, на другую сим карту звонком оператору. Мошейник может сам пополнить вам счет, и за неделю позвонить с трех номеров, чтоб ві перезвонили - и восстановит ваш номер

Залишити коментар

Ім'я
Коментар
інші новини
Ідеальна тревел-косметичка: розгорнутий гайд 2025-08-06 15:35:13 Ольга Вовченко неподалік Чернігова, у селі Количівці створила ресурсни... 2025-08-05 16:15:35 102-річна Парасковія Попова - найстарша жінка, яка живе у Чернігові 2025-08-05 14:12:50 Ніжинка відкрила дитячий майданчик у пам'ять про чоловіка-сапера 2025-08-05 14:02:57 Іван Холодняк - єдина дитина шкільного віку з прикордонного Полісся, щ... 2025-08-05 13:16:07 У чернігівських гімназіях №7 та №16 облаштували класи безпеки 2025-08-05 13:03:55 6 гранат з дрона скинули росіяни у двір родини Березовців у Грем’ячі 2025-08-05 12:43:28 58-річна чернігівка втратила 225 тисяч гривень через псевдобанкіра 2025-08-05 12:07:36 На Чернігівщині попрощалися з двома захисниками 2025-08-05 11:37:29 У Чернігові попрощаються з лікарем Романом Москаленком, який загинув ч... 2025-08-04 15:49:31