У Ніжинському університеті будуть вивчати індонезійську мову та культуру
2025-04-25 13:56:59



Зліва направо: Олександр Самойленко, Юрій Косенко і Аріф Мухаммед Басалама
У Ніжинському державному університеті імені Миколи Гоголя планують вивчати індонезійську мову та культуру, а також чекають на студентів з африканської Республіки Ботсвана.
РЕСПУБЛІКА ІНДОНЕЗІЯ
— Після візиту Надзвичайного і Повноважного Посла Республіки Індонезія в Україні пана Аріфа Мухаммеда Васалами до нашого університету почалася активна співпраця нашого закладу з Посольством, — розповідає ректор НДУ ім. М. Гоголя, кандидат історичних наук, доцент Олександр Самойленко. — Пан Посол дуже позитивно налаштований щодо України й українців, зацікавлений у розвитку дружніх відносин між нашими державами та народами.
У Київському національному університеті е Центр дослідження країн АСЕАН (Асоціація держав Південно-Східної Азії). А ми запропонували пану Послу створити в нашому закладі окремий центр із вивчення Індонезії, щоб дати можливість мешканцям Чернігівщини знайомитись із мовою, культурою, історією, літературою, досягненнями цієї країни, яка, між іншим, входить до «Групи двадцяти» (620). Торік між нашим університетом та індонезійською стороною було підписано меморандум про співпрат цю і в нас пройшов «Місяць індонезійської культури». Приїжджали українські індонезисти, представники Посольства, вчені з Індонезії, які читали ознайомчі лекції про цю країну, була представлена мандрівна фотовиставка про красу, традиції, кухню Індонезії (Ніжин прийняв її третім після Києва і Львова). Це був підготовчий етап — ми вивчали, наскільки Індонезія цікава для українців, зокрема для ніжинців. У, політичному та економічному плані ця держава вкрай важлива для нас: це одна з найбільших економік у світі й одна з найвпливовіших країн Глобального Півдня, адже є країною з найбільшим мусульманським населенням у світі. Ми маємо зробити все, щоб Індонезія була на боці України в нашій боротьбі за Перемогу і справедливий мир.
І ось 7 квітня в нашому університеті ми офіційно урочисто відкрили Центр індонезійської культури імені Хайріла Анвара — перший такий осередок в України До речі, меморіальна дошка на честь класика світової та індонезійської літератури, видатного борця за незалежність Індонезії Хайріла Анвара була відкрита в Ніжині ще у серпні 2021 року завдяки ініціативі голови правління ГО «Українська Ініціатива» Юрія Косенка та ніжинського громадського діяча і підприємця-патріота Станіслава Прощенка (Станіслав Іванович поклав своє життя 1 березня 2022 року під час захисту незалежності нашої держави).
З ініціативи пана Посла ми в Посольстві підписали з індонезійським Університетом Біна Мандірі в Горонтало угоду про співпрацю, яка зараз уже налагоджена: індонезійські колеги для наших студентів викладатимуть індонезійську мову і блок «культура — література — історія», а ми для їхніх студентів викладатимемо українознавчі студії (це будуть англомовні курси). Розглядаємо й участь наших студентів у стажуваннях безпосередньо в Індонезії.
Центр буде постійно діючим, поступово наповнюватиметься наукова і навчальна література. У нас уже є певні матеріали, окремі Україно- та англомовні книги, а пан Посол обіцяв на постійній основі додавати найкращі зразки матеріальної та духовної культури, що надасть можливість різнобічно досліджувати цю чудову країну. Вивчати індонезійську мову виявили бажання близько 50-ти студентів і працівників університету. Розпочати хочемо вже ближче до кінця цієї весни, а з нового навчального року плануємо запровадити цілий блок дисциплін, присвячених культурі, історії, традиціям Індонезії.
РЕСПУБЛІКА БОТСВАНА
Гоголівський виш налагоджує співпрацю і з африканською державою. Із 24 до 27 березня Олександр Самойленко з проректором Євгеном Плотніковим за підтримки Посольства України в Республіці Ботсвана брали участь у Ярмарку навичок розвитку людських ресурсів-2025, який проводився в ботсванській столиці — місті Габороне.
— У цій країні склалась така ситуація, що великий відсоток молоді — безробітні. Тож уряд Ботсвани робить серйозні кроки, щоб направити молодь у професійну і вищу освіту, в тому числі до коледжів, університетів інших країн. І ми—українські заклади вищої освіти (ЗВО) — хочемо зайняти цю нішу, яка на сьогодні є порівняно вільною. У нашій нинішній демографічній ситуації ми зацікавлені запрошувати іноземних студентів до себе на навчання.
Це був щорічний «профорієнтаційний ярмарок» для місцевої молоді, на якому були представлені ЗВО самої Ботсвани, ПАР, Індії, Ефіопії та США. Україна брала участь у ньому вперше — завдяки активній і послідовній діяльності Надзвичайного і Повноважного Посла України в Республіці Ботсвана Олексія Сивака (у нас також хороші людські та ділові стосунки, він був у нашому університеті, читав лекції нашим студентам). Ботсванська молодь могла ознайомитися з особливостями здобуття вищої освіти в Україні", зі спеціальностями й освітніми програмами, які є у вишах Києва, Львова, Кропивницького, Одеси, Умані, Чернівців та інших українських міст. У візиті до Африки від України було п’ятеро представників: двоє з Білої Церкви, один із Києва і нас двоє з Ніжина. Чернігівщину презентував тільки наш університет. Ми показували відеоролики, роздавали матеріали, розповідали африканським дітям про навчання в Україні, про наші освітні програми, можливості (наприклад дистанційного навчання — законодавством це дозволено, і в нас є внутрішні університетські платформи для якісного впровадження дистанційного навчання).
Ми вдячні пану Послу за можливість поспілкуватися безпосередньо зі здобувачами осв 'гги, із колегами з університетів інших країн та з місцевими колегами, адже дійсно хочемо налагодити співпрацю з ботсванськими університетами, і така перспектива є. Понад 200 дітей у Ботсвані заповнили підготовлені Посольством анкети-заявки — вказали свої ПІБ, адресу електронної пошти, телефон і освітню програму, яку б вони хотіли опанувати в Україні. Десь 50-60 заявок - до нашого університету, інші Посольство надасть закладам, які здійснюють підготовку авіаційних, інженерних, медичних та деяких інших спеціальностей, яких університети Чернігівщини забезпечити не можуть.
Під час візиту українська делегація також відвідала громаду Махалап’є, де зустрілася з адміністративним і племінним керівництвом й обговорила подальший розвиток співпраці в галузях освіти, цифровізації, бізнесу, сільського господарства та культури.
— Тривають перемовини між міською владою Ніжина і владою Махалап’є щодо підписання угоди про побратимство, як це роблять українські міста, в тому числі й Ніжин, із європейськими. У них в Африці такої практики немає, але вони готові до експерименту.
ПРО НДУ
Олександр Самойленко деталізував, що саме гоголівський виш може запропонувати українським та іноземним студентам:
- На сьогодні в нашому закладі ми забезпечуємо 43 освітніх програми на бакалаврському, 38 на магістерському і 13 на докторському рівнях. У2004-му університет із педагогічного став класичним (уже минуло 20-річчя цієї події), усі 17 педагогічних спеціальностей залишились і додалося багато нових. Ми пішли на те, щоб об’єднати їх у межах трьох великих факультетів: це факультет філології, історії та політико-юридичних наук, факультет педагогіки, психології, соціальної роботи і мистецтв, навчально- науковий інститут природничо-математичних, біолого-медичних наук та інформаційних технологій.
Викладачів у нас трохи більш ніж 180, студентів - близько 2 тисячі. На жаль, відчувається брак абітурієнтів, пов’язаний із демографічною ситуацією, масовим переїздом українців за кордон або на Захід України. Останніми роками основу здобувачів складали мешканці із Чернігівської і Сумської областей, торік трохи було з Харківщини та Дніпропетровщини, а ось із західних та центральних областей студентів на молодших курсах зараз практично немає (тоді як у довоєнний період Рівненщина, Житомирщина були представлені досить широко). Тому й іде пошук, щоб компенсувати цей брак за рахунок дітей з інших країн.
На сьогодні в нас іноземних студентів 76 (взимку випустили магістрів із Грузії та Китаю). Вони здобувають освіту (кілька — очно, але переважна більшість — дистанційно) на спеціальностях «музичне мистецтво», «хореографія», «менеджмент», «психологія», «комп’ютерні науки», «науки про Землю», «педагогіка/освіта». Запит африканських дітей був приблизно на такі ж самі спеціальності, плюс питали про освітні програми «право», «міжнародні відносини», «фізика і наноматеріали», «фармація». Чекаємо в наших стінах їх, а також усіх бажаючих, бо ми здатні надати сучасну якісну освіту!
Джерело: газета "Гарт", Аліна КОВАЛЬОВА
Хочете отримувати головне у месенджер? Підписуйтесь на наш
Telegram.
Залишити коментар
інші новини
Біля Земснаряда родина Корнієць відкрила ресторан «Озеро»
2025-04-25 15:36:20
«Дядя Чебурек» на Ремзаводі закрився, бо не знайшли кухаря? Пончиків н...
2025-04-25 15:27:22
Тетяна Прокопчук зробила для Перемоги все, що могла
2025-04-25 15:07:59
Чорнобильські доплати — не для всіх
2025-04-25 14:46:28
У Ніжинському університеті будуть вивчати індонезійську мову та культ...
2025-04-25 13:56:59
Опозиційні депутати у Коропі блокують вирішення важливих для громади п...
2025-04-25 13:28:39
Уночі 25 квітня частина Прилук залишилася без світла
2025-04-25 13:09:00
Потяги в Семенівку скасували
2025-04-25 12:56:00
Як дістатися найбільшого міського кладовища «Яцево» в поминальні дні?
2025-04-25 12:27:17
Вибухотехніки поліції Чернігівщини знешкодили бойову частину ворожого ...
2025-04-25 12:12:29