Алла Ярова: «Чадний газ забирає більше життів, ніж вибухи на шахтах»
2012-02-21 15:13:33



Алла Ярова
– Влітку 2011-го підприємство «Чернігівгаз» сповістило абонентів про потребу переоформлення договорів на постачання природного газу. Це викликало неабиякий ажіотаж у чернігівців. Люди скаржилися на замалий термін для цієї процедури та незручності, які завдавала кількість потрібних паперів, котрі потрібно було надати. На якому етапі кампанія з переукладення договорів зараз?
– Насправді ніякої проблеми не було, це звичайні робочі моменти. Гадаю, причина такого ажіотажу – некоректне висвітлення подій у пресі. Я спілкувалася з колегами із «Київгазу», у них виникали такі ж непорозуміння з абонентами, але все вирішувалося на місці. Це не потрапило на сторінки газет, тому не було такого занепокоєння у населення, як у нас. Наразі процедура з договорами на етапі завершення і вже не викликає такого протистояння, як торік.
– Чи існують строки, до яких усі обов’язково мають переукласти угоди? Адже ви публікували оголошення, що абонентів, які зволікатимуть, залишите без газу.
– З цієї причини відключати ми нікого не збираємося. По-перше, нам і самим це невигідно, а по-друге, технічно неможливо від’єднати лише одну квартиру, ми ж не позбавимо газу, наприклад, весь під`їзд або будинок.
Насправді оголошення про процедуру оновлення договорів ми почали друкувати на квитанціях ще у 2006 році. Проблема в тому, що багатьом людям бракує законослухняності. І наші численні прохання роками просто ігнорувалися. Тому ми змушені були дати оголошення про припинення газопостачання у разі, якщо споживач не владнає питання з договором. Це й спричинило таке обурення у жителів Чернігівщини. Кожен боронить свої інтереси та права, а коли мова йде про дотримання законодавства в інтересах держави – тут зась.
– А щодо списку документів? Адже їх було більше ніж визначив Кабмін.
– Є багато різних нюансів. І Кабмін просто не в змозі розписати всі ситуації, які можуть виникнути у роботі підприємства з клієнтом. Існує роз’яснення НКРЕ, у яких випадках і які саме документи слід вимагати. Наприклад, ми маємо знати, скільки осіб проживає в оселі, від цього залежить сума нарахування. А таку інформацію може підтвердити лише довідка, яку видала житлово-експлуатаційна контора. До речі, скаржаться переважно люди законослухняні, їм справді важко зрозуміти, навіщо підтверджувати те, що вони й так не приховують. Але є випадки, коли користувачі отримують пільги за підробленими документами, приховуючи реальну кількість мешканців.
– Яке покарання на них чекає?
– Карати – не наша парафія, таку інформацію передаємо до міліції. Ось так, зекономивши трохи грошей, можна втратити більше. Нам іноді закидають, що наживаємося на людях. Запам’ятайте, газ – це державний товар. І всі кошти від населення надходять до розподільного рахунку, звідки ми отримуємо лише оплату за послуги транспортування і доставки. Решта належить оптовому постачальнику, наразі це НАК «Нафтогаз» України.
– Верховна Рада ухвалила закон «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» для всіх категорій споживачів за рахунок держбюджету та постачальників газу. На якому етапі виконання цього закону у нашій області?
– Райони вже забезпечено лічильниками на опалення, наразі починаємо встановлювати прилади обліку на газові колонки. У Чернігові залишилося встановити ще 5000 лічильників.
– За чий рахунок відбувається встановлення?
– Ця місія дісталася нам, як підприємству-постачальнику.
– Як розраховується за спожитий газ населення і бюджетні підприємства?
– Населення – це найслухняніший платник, розраховується стовідсотково. Що ж до бюджетних установ, то у 2011-му вони побили всі рекорди із заборгованості за останні п`ять років. Загальна сума боргу становить майже 15 млн грн.
– Чи існує загроза, що боржники можуть залишитися без газу?
– Транспортування і постачання газу – це наш бізнес, тому завжди йдемо назустріч, аби не втратити клієнта. Також ми не маємо морального права залишити без газу бюджетні установи, адже це лікарні, школи, дошкільні заклади. Головне, щоб до початку підготовки до наступного опалювального сезону розрахувалися.
– Чи не станеться збоїв у роботі «Чернігівгазу» через таку велику кількість боржників?
– Можливо, для невеликого підприємства такі борги були б прямим шляхом до банкрутства. Ми ж успішна компанія і не маємо таких ризиків. Тож не варто хвилюватися. Головне наше завдання – не залишити область без тепла, а особливо у період морозів. Тому нині для нас найнапруженіша пора.
– Тема газу завжди використовувалася у політичних «іграх». Вам довелося відчути це на собі?
– Звичайно, а особливо ми це відчуваємо у період передвиборних кампаній. Проте намагаємося абстрагуватися від політики, у нас інші завдання. Кожен має робити свою справу. Чи варто нагадувати, що газ – це не лише комфорт у оселях, а ще й великий ризик? Тому ми цілодобово маємо контролювати безпеку споживачів. А втручання у нашу виробничу діяльність лише негативно впливає на роботу підприємства.
– З якими проблемами доводиться стикатися у роботі з населенням?
– Бувають невдоволення, якщо через несправність вентиляційних систем ми припиняємо подачу газу. Після цього, зазвичай, газети починають інформаційну атаку під лозунгом «Чернігівгаз» залишив людей напризволяще». А варто було б задуматися, що проблеми з вентиляційними системами можуть закінчитися трагічно. Так сталося у минулому році, коли у Ніжині загинув молодий чоловік, отруївшись чадним газом. І таких випадків по Україні безліч! Тому іноді наші дії видаються занадто жорсткими, але ми вимушені так чинити, бо на вагах людські життя. Якщо вибухає гірнича шахта й гинуть шахтарі – це трагедія державного масштабу, а чому ніхто не рахує загиблих від неправильного поводження з газовими приладами? Їх набагато більше. Торік постраждало 107 чоловік, у 2010 – 137.
– Як часто звертаються люди з приводу аварійних ситуацій?
– У Чернігові чотири аварійно-диспетчерські служби, у складі кожної з них – бригада з чотирьох чоловік і три аварійні машини. За добу надходить від 20 до 30 викликів.
– Що побажаєте клієнтам «Чернігівгазу»?
– Хочу звернутися до журналістів, які іноді на сторінках газет дають некомпетентні консультації на кшталт: «ви маєте право не виконувати вимог газівників», або навіть «маєте право не впускати працівників газопостачального підприємства до свого помешкання». Можливо, юридично це можна обґрунтувати, а ось хто відповідатиме, коли станеться лихо? Тому, якщо потрібна професійна консультація, краще звернутися до фахівця.
Алла Пирог, тижневик «Деснянка вільна» №13 (312), фото Віктора Кошмала
Хочете отримувати головне у месенджер? Підписуйтесь на наш
Telegram.
Залишити коментар
інші новини
Поранення було в серце: Сергій Молибога — один з двох загиблих від рак...
2025-09-06 14:21:05
Чернігівка Юлія Ракова відкрила взуттєву крамницю завдяки державному г...
2025-09-06 14:15:27
На Чернігівщині внаслідок російських атак одна жінка загинула, а інша ...
2025-09-06 14:06:34
Росіяни розкидали над Черніговом фальшиві гроші, на яких написи про сп...
2025-09-06 13:59:34
Павло Струк передав унікальний російський броньовик «Тайфун» ніжинськи...
2025-09-05 15:33:15
Внаслідок російського ракетного удару по Чернігівщині загинув Олександ...
2025-09-05 14:32:28
Яка вартість базових продуктів для борщу на Чернігівщині цього року?
2025-09-05 14:20:05
У Прилуках поліцейські затримали двох наркоторговців
2025-09-05 13:39:46
Призначено керівників Корюківської та Новгород-Сіверської окружних про...
2025-09-05 13:06:53
Лікарі розповіли про стан демінерів, яких РФ атакувала ракетою біля Че...
2025-09-05 13:01:55
По Красносельского 73А в той части дома где дымоходные котлы, в квартирах обратная тяга, при определенном направлении ветра в вентканалы просто прет этот самый угарный газ, незнаю саколько забашлял горгазу Сивербуд чтоб эти котлы приняли в эксплуатацию, жалобы жильцов привели к тому что котлы поотключал Ваш горгаз и все, ни застройщик ни горгаз ничего не делали чтоб исправить, наступила осень и люди перепугались что остануться мерзнуть без отопления и массово согласились, тяга есть, и живут так с риском для жизни, ну и вот вам оценка вашему трепу для газетки...
"""...Наприклад, ми маємо знати, скільки осіб проживає в оселі, від цього залежить сума нарахування. А таку інформацію може підтвердити лише довідка, яку видала житлово-експлуатаційна контора...
Так возмите эти довидкы в ЖЭКах сами и не морочте людям голову .Кто не согласен --пускай тащится к вам .
+1
Эти "довидкЫ в ЖЭКах" имеют право брать только абоненты. Это Вам так,...... на всякий случай,,,,