ЦНАП: новий формат обслуговування
2014-01-10 16:27:19


В Україні широко впроваджується новий формат обслуговування громадян - налагоджується робота центрів надання адміністративних послуг. Громадяни й суб'єкти господарювання тепер мають можливість отримати дозвільні документи в одній установі, швидко й у зручний спосіб.

Про переваги обслуговування громадян у ЦНАП свідчать соціологічні дані Центру політико-правових реформ, оприлюднені на Інтернет-сайтах. Вивчався досвід Харкова, Хмельницького, Черкас та інших обласних центрів України. З'ясувалося, що 80% і більше відвідувачів ЦНАПІв очікували в черзі на обслуговування менше 10 хвилин. Тобто належна організація роботи дозволяє створити для громадян значно кращі умови, аніж є у відомчих офісах. І це, безумовно, є суттєвим кроком до європейських стандартів, де й було запозичено схему роботи.
Про те, як працюватиме ця структура в Чернігівському районі, які послуги зможуть отримувати його жителі й інші громадяни, ми розмовляли з завідувачем сектору надання адміністративних послуг ЧРДА Сергієм Гарусом.

- Сергію Івановичу, восени відбулося урочисте відкриття сучасно обладнаного приміщення Центру надання адміністративних послуг, а вже днями до вас прийдуть перші відвідувачі. Розкажіть, будь ласка, нашим читачам про переваги обслуговування у ЦНАПі.
- Система нашої роботи - відкрита, сучасна, зорієнтована на потреби та інтереси людини. Відтепер жителі району та інші громадяни можуть отримати певний спектр адміністративних послуг (яких саме - дивись таблицю. - Ред.), в одній установі. Відтак процедура отримання документів стане простішою і менш затратною по часу. Прийом громадян відбуватиметься в одному приміщенні за принципом «єдиного вікна». Тобто, замість того, щоб шукати в адмінбудівлі потрібний кабінет чи службу, фізична особа чи суб'єкт господарювання приходить в ЦНАП, ознайомлюється з інформаційними стендами, визначає, яка саме послуга потрібна, користується інформаційними картками, що містять інформацію про послугу та перелік потрібних документів.
- Згадуючи попередній досвід, нерідко доводилося чути скарги людей, мовляв, зібрав документи, а якоїсь довідки не вистачило або ж вона була оформлена не правильно. Що робити у такому разі?
- Ми не маємо права вимагати від людей додаткові документи, яких немає в переліку інформаційної картки.
Якщо ж довідка чи інший документ не була оформлена відповідним чином, то служба поверне документи з чіткою вказівкою, що і як потрібно виправити. Тобто причина відмови буде чітко мотивована і описана.
Хочу наголосити й на тому, що завдяки такій формі роботи, коли ЦНАП є посередником між громадянами і представниками адміністративних установ, відділів та організацій, можна не лише мінімізувати, а й викоренити прояви корупції. Наприклад, якщо законом встановлено, що довідка має бути оформлена у десятиденний термін, то вона й буде видана суб'єкту звернення у зазначений термін. І «вплинути» на це в певному розумінні цього слова неможливо.
- Кілька слів, будь ласка, про роботу з особливим контингентом громадян, скажімо, з тими, хто має особливі потреби.
- При облаштуванні Центру, звичайно, враховувалися інтереси людей з обмеженими фізичними можливостями. Для тих, хто обмежений у русі, встановлено пандус, крім того, у ЦНАПІ працює адміністратор, який здійснює взаємодію із суб'єктами звернень, за потреби допоможе розібратися з порядком звернень, надасть консультації щодо заповнення документів та стану розгляду заяви. На сьогодні в ЦНАПІ Чернігівської райдержадміністрації працюють два адміністратори, розроблено відповідний механізм регулювання черги.
- Згідно з розпорядженням голови Чернігівської райдержадміністрації № 448 від 12.12.2013 р., громадянам пропонується 25 видів адміністративних послуг. Чи збільшиться їхня кількість у майбутньому?
- Над цим сьогодні й працює Чернігівська районна державна адміністрація. А, зокрема, одним із обов'язків співробітників ЦНАПу є проведення моніторингу законодавства, щоб оперативно відреагувати на відповідні зміни. Більш конкретно можна буде про це казати після того, як Верховна Рада затвердить проект
Закону «Про адміністративні послуги». У планах - розширення спектру. А в перспективі є бачення надавати громадянам, яків європейських країнах, до двохсот видів послуг різних служб, а певні документи видавати за місцем проживання - в селі чи селищі.
- Гадаєте, створення ЦНАПІв можна назвати прикладом плідної діяльності виконавчої влади на місцях? На вашу думку, чи отримають центри належну оцінку суспільства?
- Безумовно. Адже сьогодні навіть скептики відгукуються позитивно про цю форму роботи. Хочу відзначити організаційну складову питання, коли на державному рівні чітко спрацювала владна вертикаль, і на виконання Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», проголошеної Президентом України Віктором Януковичем, низки доручень Прем'єр-міністра України, Мінекономрозвитку, згідно з розпорядженням голови обласної державної адміністрації, відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації, було відкрито й налагоджено роботу нової структури. Для реконструкції, облаштування і сучасного наповнення приміщення за сприяння облдержадміністрації-було залучено чималу суму коштів із Державного бюджету, також посприяли в цьому питанні деякі сільські й селищні ради. Оце, як на мене, і є не лише гарним прикладом впровадження в Україні європейського досвіду, а й свідченням того, що влада сприяє розвитку економічного потенціалу району.
За надання дозвільних документів юридичним особам відповідає державний адміністратор Ірина Шевцова:
- Наша служба працює з 2006 року, відтепер ми є складовою Центру надання адміністративних послуг. Згідно з законодавством, обслуговуватимемо суб'єктів господарської діяльності, а саме - юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців. Усі документи, які потрібні їм для ведення господарської діяльності, проходять через державного адміністратора. А ми передаємо їх до відповідних служб. Наприклад, ветеринарній інспекції, санепідемстанції, державній службі з надзвичайних ситуацій.
Говорити про обсяг послуг звернень доволі складно, це питання залежить від законодавчої бази нашої держави. Наразі велика увага приділяється тому, щоби зменшити пакет відповідних дозвільних документів, увести практику декларування. Декларацію суб'єкт господарювання заповнює сам, але цим і покладає на себе відповідальність про достовірність цієї інформації. Це, звичайно, зручно для людини. Одне з головних наших завдань - захистити суб'єкта господарювання від корупційних проявів.
Загалом, за час моєї роботи, не було випадків невдоволення, зазвичай складаються хороші трудові стосунки. І це, вважаю, немаловажно.
Центр надання адміністративних послуг ЧРДА працює за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка, 48.
Телефони: 606-456; 606-454; 606-172, e-mail: [email protected]
Режим роботи сектору адміністративних послуг:
Пн,Ср, Пт-з 8 до 17 год.
Вт, Чт - з 8 до 20 год.
Сб - з 9 до 16 год.
Графік прийому суб'єктів звернень адміністраторами сектору адміністративних послуг районної державної адміністрації:
Пн, Ср, Пт, Сб - з 9 до 16 год.
Вт, Чт, - з 11 до 20 год.
Гліб Сєдих, газета «Наш край» №1-2 (9245-9246) 2 січня 2014 року

Про переваги обслуговування громадян у ЦНАП свідчать соціологічні дані Центру політико-правових реформ, оприлюднені на Інтернет-сайтах. Вивчався досвід Харкова, Хмельницького, Черкас та інших обласних центрів України. З'ясувалося, що 80% і більше відвідувачів ЦНАПІв очікували в черзі на обслуговування менше 10 хвилин. Тобто належна організація роботи дозволяє створити для громадян значно кращі умови, аніж є у відомчих офісах. І це, безумовно, є суттєвим кроком до європейських стандартів, де й було запозичено схему роботи.
Про те, як працюватиме ця структура в Чернігівському районі, які послуги зможуть отримувати його жителі й інші громадяни, ми розмовляли з завідувачем сектору надання адміністративних послуг ЧРДА Сергієм Гарусом.

- Сергію Івановичу, восени відбулося урочисте відкриття сучасно обладнаного приміщення Центру надання адміністративних послуг, а вже днями до вас прийдуть перші відвідувачі. Розкажіть, будь ласка, нашим читачам про переваги обслуговування у ЦНАПі.
- Система нашої роботи - відкрита, сучасна, зорієнтована на потреби та інтереси людини. Відтепер жителі району та інші громадяни можуть отримати певний спектр адміністративних послуг (яких саме - дивись таблицю. - Ред.), в одній установі. Відтак процедура отримання документів стане простішою і менш затратною по часу. Прийом громадян відбуватиметься в одному приміщенні за принципом «єдиного вікна». Тобто, замість того, щоб шукати в адмінбудівлі потрібний кабінет чи службу, фізична особа чи суб'єкт господарювання приходить в ЦНАП, ознайомлюється з інформаційними стендами, визначає, яка саме послуга потрібна, користується інформаційними картками, що містять інформацію про послугу та перелік потрібних документів.
- Згадуючи попередній досвід, нерідко доводилося чути скарги людей, мовляв, зібрав документи, а якоїсь довідки не вистачило або ж вона була оформлена не правильно. Що робити у такому разі?
- Ми не маємо права вимагати від людей додаткові документи, яких немає в переліку інформаційної картки.
Якщо ж довідка чи інший документ не була оформлена відповідним чином, то служба поверне документи з чіткою вказівкою, що і як потрібно виправити. Тобто причина відмови буде чітко мотивована і описана.
Хочу наголосити й на тому, що завдяки такій формі роботи, коли ЦНАП є посередником між громадянами і представниками адміністративних установ, відділів та організацій, можна не лише мінімізувати, а й викоренити прояви корупції. Наприклад, якщо законом встановлено, що довідка має бути оформлена у десятиденний термін, то вона й буде видана суб'єкту звернення у зазначений термін. І «вплинути» на це в певному розумінні цього слова неможливо.
- Кілька слів, будь ласка, про роботу з особливим контингентом громадян, скажімо, з тими, хто має особливі потреби.
- При облаштуванні Центру, звичайно, враховувалися інтереси людей з обмеженими фізичними можливостями. Для тих, хто обмежений у русі, встановлено пандус, крім того, у ЦНАПІ працює адміністратор, який здійснює взаємодію із суб'єктами звернень, за потреби допоможе розібратися з порядком звернень, надасть консультації щодо заповнення документів та стану розгляду заяви. На сьогодні в ЦНАПІ Чернігівської райдержадміністрації працюють два адміністратори, розроблено відповідний механізм регулювання черги.
- Згідно з розпорядженням голови Чернігівської райдержадміністрації № 448 від 12.12.2013 р., громадянам пропонується 25 видів адміністративних послуг. Чи збільшиться їхня кількість у майбутньому?
- Над цим сьогодні й працює Чернігівська районна державна адміністрація. А, зокрема, одним із обов'язків співробітників ЦНАПу є проведення моніторингу законодавства, щоб оперативно відреагувати на відповідні зміни. Більш конкретно можна буде про це казати після того, як Верховна Рада затвердить проект
Закону «Про адміністративні послуги». У планах - розширення спектру. А в перспективі є бачення надавати громадянам, яків європейських країнах, до двохсот видів послуг різних служб, а певні документи видавати за місцем проживання - в селі чи селищі.
- Гадаєте, створення ЦНАПІв можна назвати прикладом плідної діяльності виконавчої влади на місцях? На вашу думку, чи отримають центри належну оцінку суспільства?
- Безумовно. Адже сьогодні навіть скептики відгукуються позитивно про цю форму роботи. Хочу відзначити організаційну складову питання, коли на державному рівні чітко спрацювала владна вертикаль, і на виконання Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», проголошеної Президентом України Віктором Януковичем, низки доручень Прем'єр-міністра України, Мінекономрозвитку, згідно з розпорядженням голови обласної державної адміністрації, відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації, було відкрито й налагоджено роботу нової структури. Для реконструкції, облаштування і сучасного наповнення приміщення за сприяння облдержадміністрації-було залучено чималу суму коштів із Державного бюджету, також посприяли в цьому питанні деякі сільські й селищні ради. Оце, як на мене, і є не лише гарним прикладом впровадження в Україні європейського досвіду, а й свідченням того, що влада сприяє розвитку економічного потенціалу району.

- Наша служба працює з 2006 року, відтепер ми є складовою Центру надання адміністративних послуг. Згідно з законодавством, обслуговуватимемо суб'єктів господарської діяльності, а саме - юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців. Усі документи, які потрібні їм для ведення господарської діяльності, проходять через державного адміністратора. А ми передаємо їх до відповідних служб. Наприклад, ветеринарній інспекції, санепідемстанції, державній службі з надзвичайних ситуацій.
Говорити про обсяг послуг звернень доволі складно, це питання залежить від законодавчої бази нашої держави. Наразі велика увага приділяється тому, щоби зменшити пакет відповідних дозвільних документів, увести практику декларування. Декларацію суб'єкт господарювання заповнює сам, але цим і покладає на себе відповідальність про достовірність цієї інформації. Це, звичайно, зручно для людини. Одне з головних наших завдань - захистити суб'єкта господарювання від корупційних проявів.
Загалом, за час моєї роботи, не було випадків невдоволення, зазвичай складаються хороші трудові стосунки. І це, вважаю, немаловажно.
Центр надання адміністративних послуг ЧРДА працює за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка, 48.
Телефони: 606-456; 606-454; 606-172, e-mail: [email protected]
Режим роботи сектору адміністративних послуг:
Пн,Ср, Пт-з 8 до 17 год.
Вт, Чт - з 8 до 20 год.
Сб - з 9 до 16 год.
Графік прийому суб'єктів звернень адміністраторами сектору адміністративних послуг районної державної адміністрації:
Пн, Ср, Пт, Сб - з 9 до 16 год.
Вт, Чт, - з 11 до 20 год.
Гліб Сєдих, газета «Наш край» №1-2 (9245-9246) 2 січня 2014 року
Хочете отримувати головне у месенджер? Підписуйтесь на наш
Telegram.
Залишити коментар
інші новини
СБУ затримала поплічника рф, який готував підпал військових автівок на...
2025-05-22 19:02:55
Поліція знайшла жінку, яка у Чернігові забила до смерті їжачиху з дітк...
2025-05-22 14:54:25
Двоє неповнолітніх з Чернігівщини взяли в заручники чоловіка, аби сказ...
2025-05-22 14:48:20
У Понорниці з нетерпінням чекають відкриття стоматологічного кабінету
2025-05-22 13:43:22
Стало відомо, що сталося з лосем, який застряг в огорожі «Садиби родин...
2025-05-22 13:34:40
По справі вбивства трьох інкасаторів «ПриватБанку» подано апеляцію
2025-05-22 12:45:40
У Мезинському національному парку лисиця-рекордсменка народила 11 маля...
2025-05-22 12:30:09
Штурмовик Ярослав Мехейчик з Чернігова розповів, як командував відділе...
2025-05-22 11:54:14
За Наталку Чернобай, яка раділа смертям чернігівських захисників внесл...
2025-05-22 11:27:31
На Чернігівщині внаслідок російської атаки загинув чоловік
2025-05-22 11:16:20
Вот как можно было опубликовать такой материал и не указать главное - перечень оказываемых услуг?
Сайта , я так понимаю, тоже нет, коль не указан?
Очередная фикция от "ПОКРАЩУВАЧИВ*
так на Рокоссовского есть такой Центр, этот для чего нужен?
Ну то ж город бабки отмыл. Теперь район отмывает.
От идиоты, на Рокоссовского охренительную торговую площадь на двух этажах отдали под едине викно в которое за день 10 чел. постучится. ИДИОТЫ!
Зато сколько чинуш жопы согрело!
А чем ты там торговать собрался? Очередной "сэконд" открыть?)))) В том районе магазинов - плюнуть некуда. Народу там нормальное количество толпится. Ходили слухи, что оформление загранников туда переселят - но эта бл@дская контора не захотела переезжать.
Да пусть там хоть сэкондом торгуют, хоть голые пляшут. Только не за бюджетные деньги!
Народу там толпится потому-что собрали со всех предыдущих очередей, да по несколько раз придти надо отдать-забрать-исправить. Польза только чиновникам на прежних местах: их меньше от "работы" отвлекают собственные работодатели.
о! банки уже его на работу не берут?
Очередное "передаточное звено", в котором нет ни одного плюса кроме создания дополнительных рабочих мест. Все равно разрешительные органы рассматривают документы, в которых куча ошибок обнаруживается, в результате все равно получение отказа, общение со специалистом и повторная подача документов... Законы надо в порядок приводить а не "окна" создавать. То, что в очереди сидят меньше 10 минут, так это не разрешение получить, а только документы отдать (не думаю, что в приемной какого-нибудь управления секретарь бы дольше принимала документы), а это мелочь по сравнению с работой которую нужно осуществить для того чтоб собрать полный пакет грамотно составленных документов на основании которых и выдадут разрешение.
...ни одного плюса кроме создания дополнительных рабочих мест.
Кресло для протирания зада не тождественно рабочему месту.
К примеру, есть такая идиотская бумажка "Інформаційний лист-заява про встановлення рабочого часу об'єкта торгівлі, закладу ресторанного господарства та сфери послуг". Раньше ее подавали непосредственно в управление предпринимательства горисполкома. Приносишь два экземпляра, девушка в отделе один забирает, на втором ставит штамп и отдает тебе. Никто ни о чем не спрашивает. Минута рабочего времени у предпринимателя и у чиновника. Теперь надо волочь эти бумажки в "ЦНАП". Там тетенька сверяет паспорт, принимает эти бумажки, заполняет что-то типа "бегунка", вносит данные в компьютер и в два журнала регистрации, ты расписываешся, получаешь квитанцию о приеме важнейшего документа. За своим экземпляром надо придти через три дня. Лично. Или выписать доверенность. Кроме бумажки получаешь в придачу бегунок, в котором расписаны действия с бумажкой, срок их осуществления и фамилии ответственных чиновников. Не помню точно, но 5-6 действий, и, минимум, четыре фамилии. Ну и, как уже говорилось, три дня "работы". А сделала "работу" (штамп поставила, да бумажку в папку положила) все та же девушка из управления предпринимательства и за ту же минуту. Так на хрена, спрашивается, дежурная тетка из обладминистрации, охранник, какая-то тетка типа консультанта "куда идти"? На хрена затраты на отопление немаленького здания, новейшая и далеко не дешевая офисная техника? И, главное, на хрена мне эта "услуга"!?
Согласна, только вряд ли с Вами согласятся те люди которые получили должности в этой структуре
Кстати, неудобство в подобной системе не только для предпринимателя которому надо лишнее звено проходить, но и для специалиста разрешительного органа, поскольку нужно отложить основную работу (рассмотрение тех же документов, оказание консультаций тем кто не знает как их заполнить) и переться в ЦНАП чтоб забрать документы и отсидеть там "время для консультаций" (именно отсидеть, поскольку под рукой нет нужной документации, информации которая есть на рабочем месте, да и "узкий специалист" не сможет оказать полноценно консультацию по вопросам которые не касаются его профиля работы).
не в тему пример))) как раз по этой идиотской бумажке(как вы её назвали правильно) работали мои юристы. надуманная!!!! бумажка. мы её не оформляли и при том что работаем до часу ночи... и знаете что? - а НИЧЕГО. это натянутое и придуманное решение горсовета.таких видимо ещё куча, жаль что никто в это не вникает и не проверяет. такких бумажек и управлений бесполезных - половина. плюс ещё и к цнапу этому примазываются, а центру видимо чем больше движняка тем они важнее и "полезнее".... жесть одним словом...
УВАЖАЕМЫЕ ЧИТАТЕЛИ!!!ЦНАП-это место ,где каждый может БЕСПРОБЛЕМНО получить административные услуги.И на этом нужно поставить ТОЧКУ.А то что у нас любят то ,что представляет какой- то интерес или какую-то значимость очернить -это факт.Если кто-то привык делать все без исключения "по старинке"-продолжайте это делать.А ТЕ ,КТО ПОНИМАЕТ СМЫСЛ СЛОВА ВПЕРЕД-НИКОМУ ГЛУПЫЕ ВОПРОСЫ ЗАДАВАТЬ НЕ СТАНЕТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Уважаемая Анжела Девис!
Будьте повнимательнее - далеко не все пишут об "очернении".
Меня, например, удивило отсутствие в статье главного элемента - описания собственно услуг. А сайта у организации нет (что, как минимум, странно).
Более того, уверен, что ВСЕ, кто упомянут в данном материале, этот материал тут прочитали.
И элементарно поленились ответить на данный вопрос, коль скоро корреспондент лажанулся.
22 Административные услуги!Перечень услуг на САЙТЕ-ОН ЕСТЬ!Если вас ЧТО-ТО ИНТЕРЕСУЕТ-читайте!Может кто-то не знает как зайти на сайт???????????????????а потом просто всех дезинформирует!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Я ПОНИМАЮ-НЕЗНАЙКИ,НО НЕПОНИМАЙКИ ,НЕЧИТАЙКИ ,НЕИСКАЙКИ.................................
Анжела, не выставляйте себя на посмешище.
По-Вашему, все комментаторы идиоты, одна Вы - умная?
Ну так возьмите и перечислите эти 22 административные услуги, коль скоро корреспондент и сотрудники не потрудились. Мы Вам скажем "спасибо" заранее.
И напишите название сайта данной организации. Он не то что в статье не указан, а даже и не указан факт его наличия. А "гуглить" и искать я не обязан. Для этого и создавалась сия неуклюжая, якобы "информационная" статья.
П.С. пишите только по делу - таковы правила сайта. И без сотни восклицательных знаков. Не орите тут))
вас никто не оскорблял и не указывал не на что А СКОЛЬКО СТАВИТЬ ВОСКЛИЦАТЕЛЬНЫХ ЗНАКОВ-ДЕЛО КАЖДОГО!УМНИЧАТЬ ПО ПОВОДУ ВОСКЛИЦАТЕЛЬНЫХ ЗНАКОВ-МОЖЕМ,А НАЙТИ САЙТ-УВЫ!ЖАЛЬ ЧТО ВСЕ ТАК ПЛОХО-21 ВЕК НА ДВОРЕ!ВОТ ЭТО ДЕЙСТВИТЕЛЬНО ПОСМЕШИЩЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ЗАЙДИТЕ НА САЙТ-ПОЧИТАЙТЕ,ПОСМОТРИТЕ И СКАЖИТЕ СПАСИБО СЕБЕ ТАКОМУ СПОСОБНОМУ!
Надо ж мне было сразу посмотреть, что Вы только вчера зарегистрировались)), понять, в чём дело и не тратить на Вас время. Вы либо тамошний сотрудник, либо фейк.
В любом случае, специально для Вас цитирую:
"Центр надання адміністративних послуг міста Чернігова Сайт закрыт на техническое обслуживание."
Это - городское отделение. что уж о районном говорить...
Вот и сказочки кончик))
Вы либо тамошний сотрудник, либо фейк.
Сотрудница. Фото трудяги к статье прилагается.
На глаза попалась газета "Наш край", так вот там есть таблица с перечнем услуг и координатами. Администраторы сайта не корректно предоставили информацию на сайте. Вот и весь сыр бор.