
За битого двох небитих дають?
Блог Inn_ol
2010-09-17 08:23:58
Переглядів: 5051
Нравится
Рейтинг поста: 0
Вона була схожа на велетенську тропічну хижу квітку. Така ж зубаста, м’ясиста і… смердюча.
Вона ще тільки підходила до класу, а запах уже летів попереду коридором. Ні, вона була чистоплотна і певно що слідкувала за собою. Тільки тепер я розумію, що від неї пахло молодою недолюбленою жінкою. Так пахнуть підлітки, у яких буяють гормони.
Казали – чоловіка у неї немає, а донечка часто хворіє. Тому нібито вона і зла.
Але нам у наші 10 років було байдуже до її особистих проблем. Власне, коли ми її бачили, нам уже ставало все байдуже, усі почуття глушив страх.
Школярі часів перебудови, ми не знали фільмів про монстрів. Якщо снилося щось жахливе – то була саме вона, наша вчителька математики.
Її звали Катерина, проте одразу перейменували у Катюшу. "Катюша" – то було не "виходила на берег", то страшна радянська зброя.
Катюша була висока, з могутніми плечима і грудьми. З маленькими чорними очима і довгим носом.
Вона ставала біля дошки, струшувала з пальців крейду і презирливо обводила клас поглядом. Тонко всміхалася куточком рота – з’являлися дрібненькі білі зуби, а ніс повз донизу.
Зачіска у неї завжди була та сама – скручений на маківці вузлик. Волосся, мабуть, тонке і легке. Коли вона сердилася – з вузлика випручувалися волосинки. До кінця уроку зачіска ставала зовсім розпаланою. І Катюша ставала схожа на Горгону.
Боялися ми її недарма. Математичка не знала міри у наведенні порядку у класі.
Найчастіше рядами літала крейда. Це ще було нічого. Гірше – коли Катюша жбурляла мокру брудну ганчірку.
Якщо учень не міг повторити за нею (а було це часто, багато хто втрачав дар мови поруч з Катюшею) – вона могла впритул розстріляти крейдою або ж вдарити по голові журналом. Або стукнути спересердя об дошку.
Довго кричати Катюша не могла, збивалася на зле шипіння. По обличчю йшли червоні плями, рот кривився і очі ставали зовсім білими. Кобра перед дурними мишенятами.
Здається, такого не буває, такого не може бути у нормальній радянській школі. Але БУЛО.
До мене вона ставилася ні краще, ні гірше, ніж до інших. Крейдою не жбурляла, ганчіркою в обличчя не заліпляла. Вона знущалася більш тонко. Знаючи, як я боюся розстроїти маму "четвіркою", вона ставала переді мною, дивилася просто в очі і, усміхаючись куточком рота, співала: "А ти до п’ятірки не дотяяяяягнеш у цій чверті".
Як вона чекала моїх сліз і як раділа ним!
Втім, учителі казали, що людина вона нібито й непогана. Завжди співчутливо ставиться до колег, а коли один двієчник-учень, син алкоголіків, захворів на гепатит – особисто відвідувала його і навіть сльозу пустила.
Закінчилась Катрусина шкільна кар’єра уже після нашого випуску, з великим скандалом.
Одного разу вона побачила, як учень напівлежав на парті, спершись на ручку. Ручка була у нього в роті. Катя тихо підійшла ззаду і з усієї сили стукнула того учня по голові. Але так невдало, що ручка пробила хлопчику піднебіння.
Крові було багато. Терпець батьків лопнув і вони пообіцяли дійти хоч до міністерства.
Катрусю тихо звільнили за власним бажанням.
Я зустріла її через десяток років після закінчення школи, у музеї. Не одразу впізнала в огрядній жіночці свій колишній нічний жах.
Виявилося, що Катруся давно там працює, спочатку бухгалтером, а потім дослужилася до начальника якогось там відділу. Чи то мистецького, чи наукового.
Тепер вона відкриває виставки і тихо та лагідно розповідає про картини і художників.
І навряд чи хтось може запідозрити її у буйному темпераменті.
Я дивилася, слухала Катюшу і думала: цікаво, а якби сьогоднішні гості музею слухали її неуважно? Чи запустила б вона у них оцією гострою указкою?
Здається, вона була рада мене бачити. Тримала за руку м’якою теплою рукою, очі блищали, ніс перестав бути довгим – сховався у пухкеньких щічках. Співчутливо розпитувала про однокласників.
Розповіла, яка щаслива працювати у музеї. Нарешті знайшла себе. І ну її до біса, ту математику! Гарно живеться серед вічного.
Багато хто з колишніх школярів досі не може простити Катрусю. Відвертається у тролейбусі, не вітається.
А я… мабуть, я жалію її. Так, тепер я старша, ніж була вона тоді. І мені шкода її.
Не буває нічого абсолютно білого і чорного. Церковні дзвони можна переплавити на гармати. Але може бути і навпаки. Тоді колишня зброя буде навертати до вічного. І хто старе пом’яне…
коментарі (15)
Вона ще тільки підходила до класу, а запах уже летів попереду коридором. Ні, вона була чистоплотна і певно що слідкувала за собою. Тільки тепер я розумію, що від неї пахло молодою недолюбленою жінкою. Так пахнуть підлітки, у яких буяють гормони.
Казали – чоловіка у неї немає, а донечка часто хворіє. Тому нібито вона і зла.
Але нам у наші 10 років було байдуже до її особистих проблем. Власне, коли ми її бачили, нам уже ставало все байдуже, усі почуття глушив страх.
Школярі часів перебудови, ми не знали фільмів про монстрів. Якщо снилося щось жахливе – то була саме вона, наша вчителька математики.
Її звали Катерина, проте одразу перейменували у Катюшу. "Катюша" – то було не "виходила на берег", то страшна радянська зброя.
Катюша була висока, з могутніми плечима і грудьми. З маленькими чорними очима і довгим носом.
Вона ставала біля дошки, струшувала з пальців крейду і презирливо обводила клас поглядом. Тонко всміхалася куточком рота – з’являлися дрібненькі білі зуби, а ніс повз донизу.
Зачіска у неї завжди була та сама – скручений на маківці вузлик. Волосся, мабуть, тонке і легке. Коли вона сердилася – з вузлика випручувалися волосинки. До кінця уроку зачіска ставала зовсім розпаланою. І Катюша ставала схожа на Горгону.
Боялися ми її недарма. Математичка не знала міри у наведенні порядку у класі.
Найчастіше рядами літала крейда. Це ще було нічого. Гірше – коли Катюша жбурляла мокру брудну ганчірку.
Якщо учень не міг повторити за нею (а було це часто, багато хто втрачав дар мови поруч з Катюшею) – вона могла впритул розстріляти крейдою або ж вдарити по голові журналом. Або стукнути спересердя об дошку.
Довго кричати Катюша не могла, збивалася на зле шипіння. По обличчю йшли червоні плями, рот кривився і очі ставали зовсім білими. Кобра перед дурними мишенятами.
Здається, такого не буває, такого не може бути у нормальній радянській школі. Але БУЛО.
До мене вона ставилася ні краще, ні гірше, ніж до інших. Крейдою не жбурляла, ганчіркою в обличчя не заліпляла. Вона знущалася більш тонко. Знаючи, як я боюся розстроїти маму "четвіркою", вона ставала переді мною, дивилася просто в очі і, усміхаючись куточком рота, співала: "А ти до п’ятірки не дотяяяяягнеш у цій чверті".
Як вона чекала моїх сліз і як раділа ним!
Втім, учителі казали, що людина вона нібито й непогана. Завжди співчутливо ставиться до колег, а коли один двієчник-учень, син алкоголіків, захворів на гепатит – особисто відвідувала його і навіть сльозу пустила.
Закінчилась Катрусина шкільна кар’єра уже після нашого випуску, з великим скандалом.
Одного разу вона побачила, як учень напівлежав на парті, спершись на ручку. Ручка була у нього в роті. Катя тихо підійшла ззаду і з усієї сили стукнула того учня по голові. Але так невдало, що ручка пробила хлопчику піднебіння.
Крові було багато. Терпець батьків лопнув і вони пообіцяли дійти хоч до міністерства.
Катрусю тихо звільнили за власним бажанням.
Я зустріла її через десяток років після закінчення школи, у музеї. Не одразу впізнала в огрядній жіночці свій колишній нічний жах.
Виявилося, що Катруся давно там працює, спочатку бухгалтером, а потім дослужилася до начальника якогось там відділу. Чи то мистецького, чи наукового.
Тепер вона відкриває виставки і тихо та лагідно розповідає про картини і художників.
І навряд чи хтось може запідозрити її у буйному темпераменті.
Я дивилася, слухала Катюшу і думала: цікаво, а якби сьогоднішні гості музею слухали її неуважно? Чи запустила б вона у них оцією гострою указкою?
Здається, вона була рада мене бачити. Тримала за руку м’якою теплою рукою, очі блищали, ніс перестав бути довгим – сховався у пухкеньких щічках. Співчутливо розпитувала про однокласників.
Розповіла, яка щаслива працювати у музеї. Нарешті знайшла себе. І ну її до біса, ту математику! Гарно живеться серед вічного.
Багато хто з колишніх школярів досі не може простити Катрусю. Відвертається у тролейбусі, не вітається.
А я… мабуть, я жалію її. Так, тепер я старша, ніж була вона тоді. І мені шкода її.
Не буває нічого абсолютно білого і чорного. Церковні дзвони можна переплавити на гармати. Але може бути і навпаки. Тоді колишня зброя буде навертати до вічного. І хто старе пом’яне…
коментарі (15)
Залишити коментар
інші записи автора
Подарок - дело тонкое
2013-03-09 15:11:17
Синий-синий иней
2012-05-28 08:46:49
Нове зі старого і навпаки
2011-08-11 09:34:30
Миколчина індустріалізація
2011-05-23 09:37:59
Про туризм. Враження за 9 днів
2011-02-07 12:17:21
Чернігів – місто без роботи?
2011-01-11 11:14:56
Голод наступає? А ми котлети не їмо
2010-11-18 12:33:53
Секонд хенди - нива для творчості!
2010-09-29 09:27:05
У Чернігівській школі ввели посаду… стукача
2010-09-16 08:59:11
Про війну. І тих, хто не став ветераном
2010-04-27 12:45:21
Дуже життєво. Все забувається. Ми з гори дорослих років інакше дивимося на проблеми, школу.
Так, тому й написала, що згадала вчора про вчителів і стукачів у школі. Усе пізнається у порівнянні. Одна - стукачів вирощує. Інша - ганчіркою жбурляє. І хто з них кращий чи гірший? Не розбереш
чудова розповідь. кожен повинен бути на своєму місці і в тому велика божа до нас милість, а ось коли починаємо жити за кимось вигаданими сценаріями, життя стає драмою чи й фільмом жахів..
Погоджуюся, причому в даному випадку помилка з вибором професії однєї людини стала жахом для десятків дітей!
Можу додати, що вчителями не завжди становляться відмінниками, що прикро, оскільки саме вони мають кращі знання і здібності. Часто буває, що вчителями стають такі люди, котрі знали предмет, який зараз викладають, навіть не на трійку, а на двійку з плюсом. От таке буває, на прикладі свїх знайомих розповідаю. І чому вони можуть навчити дітей, якщо самі не компетентні?
паржал))))
смішно, згодна, але і сумно також...
Ну, у даному випадку пані викладач мала зі свого предмету тверду п"ятірку та червоний диплом. Але нам, малим, від того легше не ставало.
Співчуваю. Давно відомо, що чим нижче звання у викладача у вузі, тобто якщо він ні професор, ні доцент, а саме викладач, старший викладач або аспірант, тим вище його вимоги до студентів і тим на менші поступки він згоден. Він вимогливий і суворий, жодних помилок не допускає. Чому таке трапляється? Чи не тому, що така людина ще не досить має віри у себе, у свої здібності і своє майбутнє? Вона находиться на найнижцій ланці і прагне досягти більших висот, забуваючи, що ще рік назад сама сиділа на цих лавах? Отак і ваша вчителька, нехай вона і відмінниця з червоним дипломом, але, мабуть, вчительский стаж в неї був не досить великий або ті ж самі особисті проблеми, негаразди...коли у людини не все гаразд у власному житті, вона нещаслива, шкода тільки, що страждають від цього інші, особливо діти :(
та ні ж))) головне - це покликання, а не здібності, знання або навіть вміння. тим більше коли маєш справу з дітьми..
Погоджуюсь, проте людина повинна також вміти донести потрібну інформацію, чи не так?
та це навіть не обговорюється у такому контексті)))
Погоджуюсь з обома! Якщо в голові нічого немає - дати щось дітям важко. Але! Має ж бути якійсь баланс і душевна гармонія у самого педагога. І всім буде добре. От знайшла тепер людина себе - можемо за неї порадіти. Ну і нам - корисний досвід, яким не треба бути
ось як)
а всё от чего? от острого недотраха. делайте выводы, господа.