Сімейна справа Ольги Лелетко
2025-03-14 14:39:20



Ольга Лелетко
Ніжинські підприємці Ольга та Сергій Лелетки - з категорії тих бізнесменів-мрійників, які вливалися у власну справу навпомацки, методом проб та помилок, самостверджувалися разом з молодою, самостійною, але ще не дуже досвідченою державою й потім разом з нею переживали усі політичні, економічні та соціальні проблеми, кризи, злети та падіння, аби нарешті стати тими, ким вони наразі є.
Почалося все із запитання батька Ольги до молодят, як у майбутньому вони збираються утримувати свою сім'ю. Порадившись, Ольга з Сергієм попросили у батька позичити їм грошей на... столярний верстат. Спостерігаючи, з яким завзяттям та ентузіазмом Сергій на заняттях у своєму гуртку авіамоделювання виготовляв різноманітні моделі планерів та літачків, тесть такому проханню тільки порадів. Може, тому, що побачив у ньому приховані задатки майбутнього майстра по дереву, такі необхідні для відкриття власної справи. Чи розумів, що в умовах економічної нестабільності й тотального безгрошів’я молода сім’я бюджетників - зятя-педагога й доньки-медикині - навряд чи швидко зможе міцно стати на ноги, а власна справа все таки непоганий шанс на прибутковий бізнес. А, може, через Сергія його тесть, колишній моряк-відставник, прагнув втілити в життя власні несправджені мрії, бо ж у їхній родині дід з допомогою однієї лише сокири будь яку господарську приспособу міг витесати так, що хтось інший і з на верстаті не справився.
Ідея зайнятися власною справою молодим людям сподобалася більше. Тож вивчивши ситуацію на місцевому ринку й ретельно зваживши усі «за» і «проти», Сергій з Ольгою взялися освоювати меблеве виробництво - на той час це була одна з небагатьох відносно незаповнених на місцевому споживчому ринку ніш. Знайшли приміщення, яке б можна було переобладнати під столярний цех й активно взялися за роботу.
Звісно ж, які більшість тодішніх но- воспечених підприємців, залізли у кредити. На них Лелетки придбали деревообробні верстати й інше необхідне обладнання, набрали працівників та закупили сировину. Спеціалізувалися на виготовленні класичних кухонних гарнітурів, утім, зважаючи на специфіку виробництва, не відмовлялися й від інших замовлень, пов'язаних з деревообробкою.
«На той час на виробництві меблів було задіяно близько тридцяти осіб, - згадує Ольга, - а продукція завжди користувалася попитом. Бувало, що за рік робили й продаваои по сто й більше гарнітурів...» Запитую, чим же вони торували стежину до сердець своїх замовників, адже вітчизняна промисловість на той час вже теж налагодила виробництво меблів?

Подружжя Лелетко
«Перш за все, ми ніколи не робили меблів з плитних композитних матеріалів типу МДФ чи ДСП. Наші вироби оздоблені фасадами і зовнішніми лицевими частинами з натурального дерева. На нашому конвеєрі вони проходять весь виробничий цикл - від розпиляної дошки до вже готової полички, шафки чи стільниці. Звісно, це виходило дорожче, але ж такі меблі значно довговічніші, надійніші й, звісно ж, гарніші. По-друге, не зважаючи, що це були класичні кухонні гарнітури, у кожній стінці чи куточку завжди була якась оригінальність та неповторність. У Сергія щодо цього свій, творчий підхід. Щоразу працюючи над черговим ескізом замовлення, він продумував його до дрібниць, у тому числі й таких, як метраж кімнати, взаємозв'язок з розташуванням елементів встроєної побутової техніки, навіть на те, з якого боку на стінку падатимуть сонячні промені.»
Сергій відразу активно включився у нову справу, взявши на себе обов'язки директора й паралельно інженера, конструктора, постачальника, натомість Ольга долучилася до сімейного бізнесу вже після народження синів Іллі та Максима, передавши їх під опіку обох мам - Надії Василівни та Валентини Петрівни. Спочатку жінка займалася логістикою - власною вантажівкою розвозила вже готові замовлення, розробляла схеми поставок, розраховувалася з клієнтами, шукала вигідних партнерів, займалася вирішенням інших організаційних питань тощо. Згодом взялася опановувати виробництво. Швидко опанувала усіма тонкощами технологічного процесу, із задоволенням не тільки працювала за верстатом на будь якій операції, затим доставляли замовлення й удвох з Сергієм складали їх.
«Працювати на себе приємно, але важко, - говорить Ольга. - Ось так дивишся, наче все нормально - робота кипить, люди працюють, замовлення надходять одне за одним, душа радіє. А потім раз - і офіційний валютний курс зростає чи не втричі, а за ним різкий стрибок розцінок на електроенергію, паливно-мастильні матеріали. Ще й постачальники підняли ціни на сировину. Скорочення виробництва спровокувало безробіття, що у свою чергу суттєво вдарило по купівельній спроможності людей, відтак багато хто вже не про нові меблі почав думати, а про те, як вижити в такій ситуації. А в тебе зобов'язання перед робітниками, замовниками, перед доларовими кредиторами, за чиї кошти покупляли нові верстати, відремонтували дах, провели реконструкцію системи опалення виробничого приміщення...»
Непросто будувати та розвивати власну справу на принципах відкритості та прозорості, грати за правилами з тими, для кого взагалі не існує жодних правил. Багато тодішніх підприємців-виробничників, котрі свого часу піддалися, було, спокусі від держави піти у вільне плавання не витримували, розбиваючись об рифи численних економічних та фінансових, податкових проблем, й одне за одним закривали свій бізнес. Лелетки трималися, хоча й у них багато цікавих та оригінальних ідей стосовно подальшого ведення бізнесу так і залишилися у мріях.
«Після чергового підвищення валютного курсу валюти й подальшого стрибка цін та іншими, пов'язаними з усім цим неприємностями меблеве виробництво довелося скоротити майже удвічі, а мені з чоловіком опанувати практично всі виробничі процеси. Хоч, утім, може то й на краще, бо втрималися на плаву тільки тому, що самі працювали за верстатами. Допомагали діти, які з малих років опановували нашу справу.»
Таким родинним колективом Лелетки зустріли й пандемію, й подальшу тимчасову ізоляцію міста після по- вномасштабного вторгнення росіян.
«Якраз перед війною розрахувалися за останній, придбаний у позику, верстат. Збиралися поїхати за кордон, бо давно хотіли познайомитися з архітектурними пам'ятками стародавнього Риму, але почалася війна.»
Омріяну поїздку довелося поставити на паузу, а ось виробництво після звільнення Чернігівщини від російських загарбників вдалося відновити. Відремонтували побитий осколками дах, заклали цеглою частину вікон, повернули в цех верстати та закупили матеріали. Замовлень наразі небагато, але, їх вистачає, щоб, крім матеріального, отримувати ще й моральне задоволення від зробленого. За улюбленою роботою в цеху Ольгу я застала й того дня, йдучи на звук шліфувальної машинки в її руках.
«Технологія виготовлення меблів трудомістка, але дуже цікава, - Ольга знайомить мене з тонкощами своєї професії, послідовно переходячи від одного верстата до іншого, від однієї робочої поверхні до наступної. - Після розробки проекту та креслень, якими зазвичай визначається дизайн, зовнішній вигляд та параметри майбутнього виробу, задаються відповідні параметри, (цим у нас займається Сергій) починається розпиловка деревини. У процесі цього ретельно перевіряємо й вимірюємо, наносимо розмітку, щоб переконатися, що кожна заготовка має правильний розмір. Далі всі компоненти шліфуються та підганяються під відповідні параметри. Наші верстати автоматизовані, обладнані комп'ютерними програмами, через які задаються параметри деталей та елементів, однак це виробництво, яке не можна повністю автоматизувати, відтак багато окремих операцій, зокрема шліфування, склеювання, фарбування, патинування й ще багато чого доводиться робити вручну.»
Шаблони, фрези, ножівки, викрутки, свердла, фурнітура, форматно- розкрійні, свердлильно-присадні, фрезерні й усілякі інші верстати... Запитую в Ольги Василівни, чи не втомилася вона від усього цього. Чи не хотілося бодай колись кинути все це й зайнятися, наприклад, садівництвом чи городництвом, вирощувати квіти чи малювати картини.
«А в мене все це є. На дачі у Паливоді, що дісталася мені у спадок від бабусі. Ось там ми й відпочиваємо - серцем, душею. Саджаємо город, доглядаємо сад, збираємо врожай. Паралельно будуємо плани на майбутнє. Зараз ось, наприклад, хочемо відкрити нову лінію меблів з натурального дерева - шафи, стелажі, комоди, бібліотеки, тумбочки тощо. Можливо це будуть вже не класичні, а популярні на сьогодні модульні меблі, тобто такі, що складаються з окремих елементів, виконаних в єдиному стилі. Особливо вони подобаються молодим людям. Їх можна використовувати окремо або складати в набори, що дає можливість проявити максимум фантазії й креативності. Думаю, спрацює.»
Джерело: газета “ВІСТІ”, Катерина Гавриш
Хочете отримувати головне в месенджер? Підписуйтеся на наш
Telegram.
Оставить комментарий
другие новости
Сімейна справа Ольги Лелетко
2025-03-14 14:39:20
У Щорському суді змінилася не лише назва. На заслужений відпочинок піш...
2025-03-14 13:54:22
У селі Виблі на Чернігівщині злодій вкрав у батюшки 8 банок сала, а по...
2025-03-14 13:40:51
Чернігівця Андрія Медвідя засудили до 15 років позбавлення волі за дер...
2025-03-14 13:20:20
Флористка Ірина Сердюченко розповіла про квіти, букети і кохання, які ...
2025-03-14 12:51:46
Володимир Денисенко може зліпити 50-70 горщиків за день
2025-03-14 12:28:58
У Чернігові 32-річний чоловік порізав колеса декільком автомобілям (фо...
2025-03-14 12:08:24
49 справ про воєнні злочини росіян прокуратура передала до суду. Є 42 ...
2025-03-14 11:50:57
На щиті до рідного дому повернувся Володимир Маляренко
2025-03-14 11:38:49
119-та окрема бригада ТрО ЗСУ потребує підсилення: чернігівцям самості...
2025-03-14 11:27:11