Карта міста

Звичайна квитанція за електроенергію, а стільки хвилювань і проблем

2011-10-19 17:55:33
15248 14
Звичайна квитанція за електроенергію, а стільки хвилювань і проблем
Уявіть собі: у вас зникло світло і його довго не вмикають. Це ціла трагедія.
- Гроші платимо наперед і що? - споживач не може приховати обурення. На щастя світло горить, холодильники працюють, пральні машини теж. Живи й радій. Електричний комфорт - це так добре, але коли доводиться платити за нього, то люди часто хапаються за голову. Особливо ті, у кого мало грошей. А їх не вистачає майже в усіх.
До нас часто звертаються люди і скаржаться на те, що у них не приймають виправлені квитанції з оплати за електроенергію, як це було раніше - у квітні, травні чи червні. А цього тижня потерпіла наш відповідальний секретар.

Виправлену квитанції з оплати за електроенергію у неї не прийняли. Світлана Сокол обурюється:
- Додаткової угоди я з «Чернігівобленерго» не переукладала. То чому я маю платити наперед? Мені ж заробітну плату наперед не платять! У серпні розраховуюся за липень, а у вересні - за серпень... Не розумію з якого дива я маю оплачувати за ще не спожиту електроенергію? От і закреслила у квитанції суму, яку нарахували за два місяці: серпень і вересень - 98 гривень 82 копійки та написала поряд - 57 гривень 35 копійок, що «набігло» за останній місяць літа. Та на пошті сплатити за спожиту електроенергію не вдалося. Оператор сказала, що виправлених квитанцій вони не приймають і порадила мені купити абонентську книжку. Мовляв, по ній можна розрахуватися за один місяць.
Як не підтримати колегу?!

Ми вирішили, як то кажуть, піти «по слідах». Узяли квитанцію і вирушили до поштового відділення. Підійшли до віконечка, де приймають платежі за комунальні послуги. Протягуємо квитанцію і запитуємо у оператора поштового зв'язку пані Штупун, чи можемо розрахуватися.
- Виправлені квитанції не приймаємо, - відповіла жінка. - Можу запропонувати заповнити бланк... Цього місяця «Чернігівобленерго» з нами угоди не уклало, отож доведеться заплатити комісію - 1 гривню 80 копійок (компанії постачальники комунальних послуг укладають угоди з відділеннями пошти або банківськими установами, щодо розміру комісії - Авт.).
Насамкінець оператор поштового зв'язку порадила придбати абонентську книжку, і тоді проблем з оплатою у нас не виникатиме.
Прямуємо до крамниці, що розташована навпроти міської податкової інспекції на вулиці Кирпоноса. Запитуємо у продавчині, чи є у продажу абонентські книжки з оплати за електроенергію.
- Три гривні. Книжок - море!.. Давати? Придбали кілька.

Не могли не завітати до ПАТ «Чернігівобленерго». Заступник директора енергозбуту Анатолій Скороход погодився прокоментувати ситуацію щодо виправлених квитанцій. Він, зокрема, зазначив: - Квитанції виправляти не можна, бо це документ. Ми зі споживачами уклали додаткові угоди, в яких зазначено, що першого квітня споживачам, окрім сальдо на початок місяця, вводиться плановий платіж на наступний місяць. Чому запровадили? Бо населення розраховується на місяць пізніше. А у жовтні різко підвищується споживання електрики населенню. Якщо в коштах, то це - на два мільйони гривень більше. А оплата від населення надходить за вересень і вона менша на два мільйони гривень. Різницю покривати нічим... Треба брати кредити... На це ми не розраховуємо, адже ще й відсотки оплачувати потрібно... Щоб оплата надходила за відповідний місяць, ми й перейшли на плановий платіж. Якщо у когось зі споживачів виявиться недоплата, її врахують у наступному місяці.
У листопаді ріст товарної продукції населення зростає на 700 тисяч гривень, у грудні - 1,5 мільйона гривень і у січні стільки ж. Обсяги споживання електроенергії залежать від тривалості світлового дня та температури на подвір’ї
Відкрию ще один секрет. Ми плануємо у 2012 році знімати показники лічильників раз на квартал, а, можливо, потім і раз на півроку. Це робиться для того, щоб рідше турбувати людей...

- Якщо ваша установа зменшить навантаження контролерів, чи можливе скорочення цих спеціалістів?
- Ні. Цього ніхто робити не збирається. Окрім контролерів, у нас є кур'єрська служба, яка лише знімає показники лічильників.
- А що ж контролери?
- Роботи вистачає. Нині вони перенавантажені. Беруть участь у рейдових перевірках та інше..
- Який відсоток укладених додаткових угод?
- Майже 92%, включаючи дачників.
- А у додатковій угоді йдеться, що споживач обов'язково має оплачувати плановий платіж?
- Я наразі не скажу... Треба глянути угоду. Та точно не за бажанням.

Анатолій Скороход процитував угоду про внесення доповнень до Договору про користування електричною енергією, у якій зазначено: «Доповнити Розділ «Умови та порядок оплати». Енергопостачальник проводить планові нарахування на відповідний розрахунковий місяць та здійснює перерахунок у наступному місяці за фактично спожиту електроенергію і надає споживачу рахунок».
Тут нічого страшного немає, це лише один перехідний місяць. Все поступово вирівняється....
- Що ж робити людям, у яких не приймають виправлені квитанції у поштових відділеннях?
- Виправляти документи не можна. Я не знаю таких установ, де таке дозволялося б робити.
- У квитанції написано, що оплачувати за спожиту електроенергію можна ще й за розрахунковими книжками. Але не значиться, що через абонентську книжку можна не розраховуватися за плановий платіж.
- Будь-ласка! Нехай купують абонентські книжки і розраховуються. Споживач має заплатити за фактично спожиту електроенергію за місяць. Тобто йому самостійно потрібно записати показники лічильника до 25 числа і оплатити суму обов'язково у цьому ж місяці.

- Чи володієте інформацією, скільки людей розраховується за абонементськими книжками і квитанціями.

- За квитанціями - 90-92%, решта - за книжками.
Наступного дня після інтерв'ю із заступником директора енергозбуту Анатолієм Скороходом надійшов електронною поштою лист від ПАТ «Чернігівобленерго». У ньому, зокрема, зазначено: «Взаємовідносини, які виникають між постачальниками електроенергії та споживачами (на роздрібному ринку електричної енергії) регулюються Правилами користування електричної енергії (далі - ПКЕЕ), затвердженими постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 31.07.1996 р. №28 (зі змінами), зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 02.09.1996 р. за №417/1442. Крім того, відносини між громадянами (споживачами електроенергії) та енергопостачальниками регулюються Правилами користування електричною енергією для населення (далі - ПКЕЕН), затвердженими постановою КМУ від 26.07.1999 р. №1357.
Згідно із наведеним, запропоновані Товариством планові платежі не є «оплатою наперед», а - оплата поточних обсягів споживання електроенергії, що передбачено Правилами.
У разі незгоди з запропонованими величинами планових нарахувань, зазначених у квитанціях, споживач має право звернутися до району електричних мереж та надати власні пропозиції, які в обов'язковому порядку будуть розглянуті та враховані».

Голова Чернігівського обласного територіального відділення антимонопольного комітету України Анатолій Свириденко зазначив:
- Ринки природних монополій - соціально-значимі як для держави, так і для споживачів, і тому завжди під пильною увагою органів АМКУкраїни. Наше відділення у межах законодавчо визначених повноважень вживає вичерпних заходів щодо захисту прав споживачів.
Так, територіальне відділення розглянуло справу проти публічного акціонерного товариства енергопостачальна компанія «Чернігівобленерго» і виявило порушення. З квітня 2011 року Товариство розповсюджувало платіжні документи, в яких виставляло до сплати рахунки, що включають розрахунки за: спожиту в попередньому місяці електроенергію та плановий платіж за наступний місяць за ще неспожиту електричну енергію. Тим самим не даючи права вибору споживачу, хоча в договорах, укладених зі споживачами, не передбачено плановий платіж за ще невикористану електричну енергію.
Пунктом 20 Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 №1357 (надалі - Правила) зазначено: розрахунковим періодом для встановлення розміру оплати спожитої електричної енергії є календарний місяць. Плату за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вносити не пізніше 10 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну. Тобто, Правилами передбачено сплату споживачами спожитої електроенергії.
На ПАТ «Чернігівобленерго» накладено штрафні санкції та зобов'язано припинити порушення.
Аби виправити ситуацію, із серпня плановий платіж «Чернігівобленерго» мало виставляти лише тим споживачам, з котрими укладено додаткові угоди.
Вже жовтень. А Світлана Сокол й досі отримує квитанції з плановим платежем, хоча, за її словами, вона додаткової угоди з ПАТ «Чернігівобленерго» не укладала і не збирається це робити.

P.S.
Якщо споживач електроенергії вважає, що його права порушено, він може звернутися до Чернігівського територіального представництва НКРЕ за адресою: вул. П'ятницька, 49 або зателефонувати 676-740.

Лариса Галета, тижневик «Деснянка вільна» №92 (276)

Хочете отримувати головне у месенджер? Підписуйтесь на наш Telegram.

коментарі (14)
alex_332011-10-19 21:31:53 відповісти

сколько можно жевать одно и то же? за электроэнергию, если не греться электрокамином, все платят МЕНЬШЕ чем за все что бы то ни было остальное, а столько вони и говна пролито даром. даже хрен с ним если заплатить ОДИН РАЗ наперед за полмесяца среднегодовой платы, ну что станется?????? это требование энергорынка - расчитываться наперед за потребленную электроэнергию, ну пререложили это требование на облэнерго, потом на потребителя - кто кого ограбил хоть на 5 копеек ?????

Sergey170відповісти

За газ люди платят меньше, так что электроэнергия не самая шаровая :)

Kovalsky2011-10-20 09:42:48 відповісти

"Різницю покривати нічим... Треба брати кредити..."

А может у них там просто разворовываются эти деньги? Может ли такое быть? Как это проверить?

Я вот этого не могу понять никак - почему, если потребляешь больше, то цена киловатт-часа увеличивается? По идее, если больше берёшь, то наоборот, скидка должна быть! :)

Vanoвідповісти

финансовая деятальность электропередающих организаций регулярно проверяется контролирующими органами, которые напрямую заинтересованы выявить недостатки в отчётности, так что можете не беспокоиться по этому поводу.

а цена киловатт-часа увеличивается не из-за того, что решили идти в разрез со здравым смыслом, а для защиты финансово уязвимых слоёв населения без необходимости предоставлять этими потребителями каких-либо справок в различные органы. Логика такая - раз ты потребляешь много электроэнергии - значит у тебя много всяких электроприборов , а значит твой уровень жизни достаточно высокий. Всё упирается в то, что Облэнерго продаёт населению электроэнергию гораздо дешевле, чем покупает её. А разница в тарифе субсидируется правительством. Именно правительство(в лице НКРЭ) и придумало правило 150-ти киловатт.

alex_33відповісти

хочу добавить по этому поводу. повышение потребления электроэнергии сверх предусмотренного (около 2,5кВт/квартиру) вызывает перегрузку сетей (которые старые), выход из строя кабельных линий, трансформаторов и другого (не видимого за кадром) оборудования. кроме того ввиду разветвленности линий при этом также возрастают потери в линии, т.к. через линию проходит больший ток, линия греется, а потребитель за это не платит. я думаю теперь очевидно, почему рост потребления негативно сказывается на удельной стоимости продаваемой электроэнергии. конечно, если у вас есть особые условия подключения, например хороший кабель и рядом трансформаторная подстанция - никто не был бы против продавать вам электроэнергию по обычной цене, что предусматривается в договоре. те же "подводные камни" наблюдаем в "часы пик" - это утро и вечер (максимум потребления жителями), а в другое время (днем или ночью) соответственно тариф дешевле. по-моему разжевал дальше некуда...

tirrвідповісти

>> "Всё упирается в то, что Облэнерго продаёт населению электроэнергию гораздо дешевле, чем покупает её."

Вранье! Берем интернет и читаем:

"В конце мая АЭС сдавали элетроэнергию ОРЭ по 18 коп./кВт.ч., гидроэлектростанции - по 10 коп./кВт.ч. Население платит 28-36 коп./кВт.час".

Так что никакого "граздо дешевле" нет.

Vanoвідповісти

Читайте интернет внимательнее! Электростанции сдают электроэнергию в ОРЭ, а не продают напрямую энергоснабжающим компаниям по такому же тарифу. Вся процедура покупки/продажи электроэнергии, вплоть до точного указания величины тарифа, регулируется правительством, и я вас уверяю - ОРЭ продаёт электроэнергию дороже, чем Облэнерго продаёт её бытовым потребителям.
Простое доказательство, из того же самого интернета: "Средняя оптовая рыночная цена (ОРЦ) э/э в 2009 г. составила 407.56 грн/МВтч, что на 22.39% больше, чем в 2008 г."
Проведите нехитрые расчёты, и вы увидите, что в 2009 году 1 кВтч стоит чуть больше 40 копеек, подорожав по сравнению с предыдущим годом на 22%. Темпы прироста цены сохранялись и в следующих годах.
Стыдно обвинять во вранье, не разобравшись в вопросе более детально с применением доступных источников информации.

tirrвідповісти

А еще:

 - Украина продает электроэнергию за рубеж дешевле, чем собственным гражданам

- К июню 2012 года в соответствии с программой экономических реформ Виктора Януковича тариф на электроэнергию для населения должен возрасти в четыре раза.

и т.д. и т.п.

Vanoвідповісти

по поводу ценовой политики продажи за границу я и сам в замешательстве. нехорошо это как-то ) Но это политика не местного уровня, кстати.

Scolana2011-10-20 10:31:35 відповісти

всё для народа,блеать...выжить со свету хотят вот и всё!

ZAVRus2011-10-20 11:33:37 відповісти

Аргументы за то что платить нужно на перёд без основательные. Ведь любой производитель, возьмём например холодильника или пылесоса, не берёт с потенциальных покупателей денег на изготовление следующего изделия, т.е. он вкладывает деньги в производство нового изделия, неся в процессе производства затраты, а прибыль получает позже. Да бывают заказы когда платят на перёд, но обычно не 100%, а какуе-то часть, и это отдельный случай с которым должны быть согласны обе стороны.

Alex_33відповісти

без основательные -

рыба гниет с головы. зек-президент, чем не безосновательно?

gerasmarinka2011-10-20 20:06:09 відповісти

странно, пришла сегодня в банк, оплатила за прошедший месяц без "рекомендованого авнсу" исправив в квитанции сумму, все приняли, никаких проблем.

Sergey170відповісти

Дык у них на почте не принимали. На почте же обычно на шару, вот люди туда и щимятся.

Залишити коментар

Ім'я
Коментар
інші новини
Біля Земснаряда родина Корнієць відкрила ресторан «Озеро» 2025-04-25 15:36:20 «Дядя Чебурек» на Ремзаводі закрився, бо не знайшли кухаря? Пончиків н... 2025-04-25 15:27:22 Тетяна Прокопчук зробила для Перемоги все, що могла 2025-04-25 15:07:59 Чорнобильські доплати — не для всіх 2025-04-25 14:46:28 У Ніжинському університеті будуть вивчати індо­незійську мову та культ... 2025-04-25 13:56:59 Опозиційні депутати у Коропі блокують вирішення важливих для громади п... 2025-04-25 13:28:39 Уночі 25 квітня частина Прилук залишилася без світла 2025-04-25 13:09:00 Потяги в Семенівку скасували 2025-04-25 12:56:00 Як дістатися найбільшого міського кладовища «Яцево» в поминальні дні? 2025-04-25 12:27:17 Вибухотехніки поліції Чернігівщини знешкодили бойову частину ворожого ... 2025-04-25 12:12:29