За що священика Андрія майже вигнали з Чернігівської церкви Михайла і Федора?
2016-11-02 11:32:55


Спочатку трохи історії. Церква Михаїла і Федора – єдина на всій Україні, яка освячена на честь святих мучеників Чернігівського князя Михайла та його боярина Федора, які не скорилися монгольському хану Батию, та були канонізовані, тобто зараховані до лику святих. На жаль, не зрозуміло чому, мощі цих мучеників, ще в 1572 році були перевезені із Чернігова до Москви, де вони і досі зберігаються. Усього у Чернігові тільки 3 українських церкви.

Як нам стало відомо, 29 жовтня в церкві святих Михайла і Федора, розташованої по вулиці Г. Полуботка, 44, відбувся церковний суд, на якому були присутні не тільки служителі храму, а й парафіяни. За нашими відомостями, отця Андрія, якого знає все місто, як істинного священика, вигнали з церкви.

Ми спробували розібратися в цій, вельми неприємній ситуації, і з цією метою подзвонили до нього.
- Отець Андрій, нам стало відомо, що в церкві Михайла і Федора відбувся церковний суд. Чи правда, що на церковному суді вас вигнали з церкви?
- Ніхто так мені не казав.
- Ви могли б зустрітися з нами та розповісти, що трапилося насправді?
- Ну поки що точно, ні.
- Можливо за допомогою преси ми зможемо донести правду до читачів і якось вам допомогти?
- Я не впевнений в цьому. Навпаки це може мені ще більше зашкодити. Напевно, це не зовсім потрібно. У всякому разі зараз. Мої парафіяни вважають що треба боротися за правду, але я, як священик вважаю, що треба боротися за любов. Крім цього, я проти розголосу. Просто є люди, які чинять гріхи, та перекладають на когось, щоб не відповідати за них.
- Можливо ви можете назвати причину того, що відбувається?
- Якби я мав дар божий.. Господь тільки знає, як є насправді.
- А як же ті люди-парафіяни, які «за вас», які вважають вас «істинним» священиком? Може ви хотіли б за допомогою нашого сайту звернутися до них?
- Я просто думаю, що це ще рано. Остаточне рішення о ще не прийняте. Може ці люди, що проти мене, ще зрозуміють, що треба покаятися, та виправлять ситуацію. Дякую вам, що ви запропонували звернутися до моїх парафіян з вашою допомогою. Я подумаю.

У вівторок, 1 листопада ми підійшли до священика Олега церкви, та попросили розповісти про те, що відбулося, з його точки зору. Але на жаль, отець Олег, який, як і раніше служить у церкві, здивувався, що журналістам стало відомо про це і теж сказав, що не хоче розголосу, вважає цю подію «внутрішньою справою».
Але ж розповів, що отець Андрій – один з трьох священиків цієї церкви. На моє питання «Чим відрізняється українська церква від інших Чернігівських храмів?», отець Олег відповів: «Підпорядкуванням. Тобто, ця церква, Єкатерининська та
П’ятницька церкви підпорядковані Києву, а всі інші - Москві». Виникло питання, може справа в політиці, у відношеннях між українцями і росіянами? Але отець Олег відкинув цю думку.
Потім він розповів, як одного разу сталася крадіжка у церкві, яку вчинили, учні духовного училища Троїцького собору.

- Ця справа була надбанням громадськості, про неї говорили, відомо, що учні училища були умовно засуджені. А у нас якось у священика вкрали підрясник, і викликали міліцію. Міліція тоді сказала, що в такому випадку служителі церкви повинні самі розібратися. З тих пір я вважаю, що внутрішні справи церкви не повинні підлягати розголошенню. Ця справа не пов’язана з крадіжкою, поліцію до цього залучати зовсім не потрібно.
Крім цього, отець Андрій сам запропонував архієпископу Чернігівському і Ніжинському Євстратію, розібратися внутрішньо в цій справі. Та і судом це дійство не можна назвати, скоріш, законними зборами, на яких люди вирішили вигнати отця Андрія з церкви. Але ж, безумовно, є люди, які проти такого рішення, які люблять і дуже поважають отця Андрія, які хочуть, щоб він продовжував працювати.
На закінчення розмови, отець Олег вибачився, що нічого більш конкретно не може розповісти.
P.S. 7 листопада на адресу редакції Gorod.cn.ua надійшов лист від нашої читачки:
На жаль, Лариса Борисівна, пообіцявши дати нашому кореспонденту коментар, потім не виходила на зв'язок. Тож публікуємо лише її лист без живих коментарів.
Наталія Мачюліс

Як нам стало відомо, 29 жовтня в церкві святих Михайла і Федора, розташованої по вулиці Г. Полуботка, 44, відбувся церковний суд, на якому були присутні не тільки служителі храму, а й парафіяни. За нашими відомостями, отця Андрія, якого знає все місто, як істинного священика, вигнали з церкви.

Ми спробували розібратися в цій, вельми неприємній ситуації, і з цією метою подзвонили до нього.
- Отець Андрій, нам стало відомо, що в церкві Михайла і Федора відбувся церковний суд. Чи правда, що на церковному суді вас вигнали з церкви?
- Ніхто так мені не казав.
- Ви могли б зустрітися з нами та розповісти, що трапилося насправді?
- Ну поки що точно, ні.
- Можливо за допомогою преси ми зможемо донести правду до читачів і якось вам допомогти?
- Я не впевнений в цьому. Навпаки це може мені ще більше зашкодити. Напевно, це не зовсім потрібно. У всякому разі зараз. Мої парафіяни вважають що треба боротися за правду, але я, як священик вважаю, що треба боротися за любов. Крім цього, я проти розголосу. Просто є люди, які чинять гріхи, та перекладають на когось, щоб не відповідати за них.
- Можливо ви можете назвати причину того, що відбувається?
- Якби я мав дар божий.. Господь тільки знає, як є насправді.
- А як же ті люди-парафіяни, які «за вас», які вважають вас «істинним» священиком? Може ви хотіли б за допомогою нашого сайту звернутися до них?
- Я просто думаю, що це ще рано. Остаточне рішення о ще не прийняте. Може ці люди, що проти мене, ще зрозуміють, що треба покаятися, та виправлять ситуацію. Дякую вам, що ви запропонували звернутися до моїх парафіян з вашою допомогою. Я подумаю.

У вівторок, 1 листопада ми підійшли до священика Олега церкви, та попросили розповісти про те, що відбулося, з його точки зору. Але на жаль, отець Олег, який, як і раніше служить у церкві, здивувався, що журналістам стало відомо про це і теж сказав, що не хоче розголосу, вважає цю подію «внутрішньою справою».
Але ж розповів, що отець Андрій – один з трьох священиків цієї церкви. На моє питання «Чим відрізняється українська церква від інших Чернігівських храмів?», отець Олег відповів: «Підпорядкуванням. Тобто, ця церква, Єкатерининська та
П’ятницька церкви підпорядковані Києву, а всі інші - Москві». Виникло питання, може справа в політиці, у відношеннях між українцями і росіянами? Але отець Олег відкинув цю думку.
Потім він розповів, як одного разу сталася крадіжка у церкві, яку вчинили, учні духовного училища Троїцького собору.

- Ця справа була надбанням громадськості, про неї говорили, відомо, що учні училища були умовно засуджені. А у нас якось у священика вкрали підрясник, і викликали міліцію. Міліція тоді сказала, що в такому випадку служителі церкви повинні самі розібратися. З тих пір я вважаю, що внутрішні справи церкви не повинні підлягати розголошенню. Ця справа не пов’язана з крадіжкою, поліцію до цього залучати зовсім не потрібно.
Крім цього, отець Андрій сам запропонував архієпископу Чернігівському і Ніжинському Євстратію, розібратися внутрішньо в цій справі. Та і судом це дійство не можна назвати, скоріш, законними зборами, на яких люди вирішили вигнати отця Андрія з церкви. Але ж, безумовно, є люди, які проти такого рішення, які люблять і дуже поважають отця Андрія, які хочуть, щоб він продовжував працювати.
На закінчення розмови, отець Олег вибачився, що нічого більш конкретно не може розповісти.
P.S. 7 листопада на адресу редакції Gorod.cn.ua надійшов лист від нашої читачки:
Прочитала публікацію у Вашому виданні "За що священика вигнали з храму". Мене дуже обурили слова отця Олега, що. мовляв, люди на зборах вирішили вигнати отця Андрія з храму. Адже це не відповідає дійсності. Я сама була на тих церковних зборах і домінуючою думкою, яку висловлювали люди - це те, щоб священики примирились і попросили один в одного пробачення щоб владика наклав єпитимію на отця Олега і отця Іллю за їхні гріхи. а отцю Андрію -за розповсюдження. І це задокументовано членами комісії. Хто не хоче примирення - так це отець Олег і староста церкви. Прошу опублікувати спростування інформації, іказаній у статті.
Автор: Костур Лариса БорисівнаНа жаль, Лариса Борисівна, пообіцявши дати нашому кореспонденту коментар, потім не виходила на зв'язок. Тож публікуємо лише її лист без живих коментарів.
Наталія Мачюліс
Хочете отримувати головне у месенджер? Підписуйтесь на наш
Telegram.
Залишити коментар
інші новини
У Прилуках встановили нові світлофори з таймерами
2025-06-14 14:14:52
Набір до ліцеїв триває: скільки ще є місць у 10-х класах
2025-06-14 14:05:55
У Чернігові до Олімпійського дня вшанували пам’ять Ірини Леоненко та в...
2025-06-14 14:01:10
З розміру 62 до S та М. Наталія Савенок схудла за вісім місяців на 49 ...
2025-06-14 13:52:07
Олег Солов'ян: «Дитячий футбол тримається на ентузіастах»
2025-06-14 13:15:43
На дослідній станції у Крутах виводять перший вітчизняний сорт їстівно...
2025-06-14 12:46:37
Брижинський вимагає відкрити два 10-ті класи у 19-й школі Чернігова
2025-06-14 12:27:27
В невеликому селі на Чернігівщині зберігся «навчально-виробничий комбі...
2025-06-14 12:17:56
Донація крові — це не страшно, а класно: історія донора-волонтера Павл...
2025-06-14 11:36:33
Що таке розподіл газу і чому важливо оплачувати вчасно?
2025-06-13 14:50:40
Мальчики?
Может ли Бог считать священником человека, который служит в непризнанной каноническими церквями самоорганизовавшейся без его божьего благословения церкви? Философский вопрос.
"Приходит время, когда и недействующие храмы (закрытые) будут ремонтировать, оборудовать, не только снаружи, но и внутри. Купола будут золотить как храмов, так и колоколен. А когда закончат все уже, наступит время, когда воцарится антихрист. Молитесь, чтобы Господь продолжил нам еще это время для укрепления, потому что страшное ожидает нас время. И видите, как все коварно готовится? Все храмы будут в величайшем благолепии, как никогда, а ходить в те храмы нельзя будет" (преп. Лаврентий Черниговский) - не напоминает нашу Екатеринку?
(преп. Лаврентий Черниговский) - не напоминает нашу Екатеринку?
Напоминает бредни лжемонаха-миллионера Херувима,
http://aslesarev.livejournal.com/27060.html
который выдает на гора все эти "пророчества".
http://azbyka.ru/otechnik/Lavrentij_Chernigovskij/pouchenija-prorochestva-startsa-lavrentija-chernigovskogo-i-ego-zhizneopisanie/
если вы читали хистори а не агитки, то знали б , что московская церковь тоже не может быть каноничной)))) не ленитесь, инфо полно, даже рассейских изданий)))
Ну раз уж Вы пишете "на Вы", то:
По перше: "Вы" пишется с большой буквы (не путать с английским you).
По друге: РПЦ МП признана каноническими церквями и про неё, собственно, в комменте речь не идёт. Выделяйте в тексте то, что в нём написано, а не то, что Вы сами додумываете.
По третє: учите матчасть (апостольское преемство и т.п.), "не ленитесь, инфо полно, даже рассейских изданий", прежде чем вступать в богословские споры, ибо по Вашему комменту сразу видно, что в этих вопросах, как и в вопросах правописания, Вы неуч, ещё и не умеющий к тому же внимательно читать ;)
По барабану сегодняшнее признание РПЦ (а не РПЦ МП, к слову
). rim2000
имеет в виду, "каноничность" объявления РПЦ автокефалии в 1448-м, когда митрополита назначил князь. Ах, какое "апостольское преемство"! И "каноничность" подтверждения этой автокефалии Константинопольской матерью-церковью в 1589-м, тупо купленная за бабки. Как там по-церковному? Симония в чистом виде. Кстати, между этими событиями прошло 140 лет. Вот через 140 лет и обсудят историю Киевского Патриархата.
Философский вопрос.як можно ходить в московскую церковь??
ця церква, Єкатерининська та
П'′'ятницька церкви підпорядковані Києву, а всі інші - Москві».
Разборки тоталитарных сектантов
Дуже поважаю отця Андрія. Він настільки чемний, добрий та людяний, що аж світиться. Думаю, що це буде остання в світі людина, яка вчинить погано і то не факт, що вчинить.
Этот священник не единственный в нашем городе, которого нужно придать церковному суду. От настоятеля храма Святого Николая Чудотворца, который возле обласной больницы Квашнина Петра Геннадиевича (так называемый отец Пётр) Черниговчанки и прихожанки Храма рожают детей. Об этих и многих других бесчинствах Квашнина П.Г. знает весь Чернигов, однако на эти деяния Владыка Амвросий пока закрывает глаза.
Ну, и чё? Вот когда на него заяву пацан написал, ото был шухер. А другой, всем известный настоятель, от которого жена сбежала, жил нецерковным браком с 14-летней (сейчас-то она уже подросла), и чё? А третий с бандюками в саунах гуляет. И чё, опять-таки? А судьи кто?!

Та ця Ларіса...то відьма конотопська....з чорним піднебінням.....ворожка вона....циганка....як нормальна людина...а ще й священик міг собі взяти таку людину за жінку...вони були колись моїми сусідами, ми жили в одному під"їзді....завжди хотіла щоб їй носили прихожани подачки....