«Кратос плюс» Вадима Сендецького ремонтує міст через Стрижень на Кільцевій


Два тижні, як почалися роботи на вулиці Кільцевій у Чернігові.
Дорога веде від ЗАЗу до Олександрівки, «Епіцентру». Відновлюють міст через Стрижень, що військові підірвали в лютому 2022 року, коли росіяни почали заходити на околицю міста. Цей міст єдиний у Чернігові, що за три роки не відбудували. Замовник робіт — управління житлово-комунального господарства Чернігівради.
Перед бетонними руїнами — новенький коричневий паркан з металопрофілю. На території працює техніка. Роботи виконує ТОВ «Будівельно-виробнича фірма «Кратос плюс». Власник — Вадим Сендецький. Тендер оголошували на суму 24 мільйони 250 тисяч гривень. «Кратос» запропонував зробити за 22 мільйони 281 тисячу 990 гривень. ТОВ «Транс Лайн Груп» Віталія Лепського дав вищу ціну — 22 мільйони 299 тисяч 999 гривень. І програв.
— Тимчасова споруда, — пояснює Сергій Бондарець, виконроб ТОВ «БВФ «Кратос плюс». — Зараз проводимо демонтаж зруйнованого мосту. Старі конструкції виявилися дуже міцними. Багато цементу, арматури. Радянський цемент міцний. Спецтехніка працює на повну потужність, — тим часом екскаватор з гідромолотом не перестає бити по бетону. Під ногами трясеться земля. — Довжина лежачого прольоту 12 метрів. Усього їх 24. Ще є поперечна балка, на яку опиралися ці плити. Вона теж залізобетонна. Зараз заглиблена у воду.
Треба пустити воду в обхід мосту. Щоб побачити балку, в якому вона стані. І придумати, як її дістати. Дуже важка. Одна з проблем — ця балка замулена. У проєктній документації написано, що мулу в Стрижні десь пів метра. Але думаю, там більше. На це, скоріш за все, будуть додаткові витрати. Глибина самої річки невелика.
— Може, хай лежить на дні?
— Є проєкт, там написано: витягти балку.
Найважчі роботи на цьому об’єкті — демонтаж. Бачите, десять хвилин стоїмо, а техніка довбає на одному місці.
— Який буде новий міст?
— Залізобетонний. Зробимо основу. Покладемо фундамент. Зверху будуть поперечні труби. Вони пустотні. Чотири штуки. Кожна десь метр у діаметрі. Квадратної форми. Через них буде проходити вода зі Стрижня. Цього достатньо, щоб не затоплювало. Зверху покладемо асфальтне полотно.

— Є таке.
— Скільки часу триватиме відновлення?
— Перехідний об’єкт. Роботи продовжимо в наступному році. Замовник просив основну частину виконати до кінця року. До морозів хочемо демонтувати і змонтувати. Асфальтне покриття, благоустрій у цьому році фізично не встигнемо.
— Узимку проїхати можна буде?
— Хотілося б. Але ні. Асфальтобетону не буде. Але рішення за замовником.
— Скільки працівників на об’єкті?
— Зараз на техніці три працівники. Коли демонтуємо, щонайменше десять точно буде. Плюс електрики.
— Буде освітлення? Встановлять нові стовпи?
— Освітлення потрібне обов’язково.
— До цього з мостами мали справу?
— За роки роботи з чим тільки не доводилося працювати. Будували стадіон «Юність». Відновлюємо п’ятиповерхівку на Козацькій, що пошкодив шахед. Зараз закінчуємо п’ятий поверх.
Джерело: газета "Вість"
Хочете отримувати головне у месенджер? Підписуйтесь на наш
Telegram.